eko

love it or leave it!

Förkyld Nemo

Kategori: Min vardag

Nemo är hemma från dagis idag. Han är förkyld sen några dagar tillbaka men vid gott mod. Det var ju väntat att han skulle bli sjuk nu då han börjat på dagis. Det verkar vara en ganska mild förkylning iallafall, ingen feber än så länge. Men han hoster mycket på nätterna. Igårkväll så beslöt vi oss för att bära in hans säng till vårat sovrum så att jag slapp springa så mycket mitt i natten. I det här huset är det nämligen bara jag som vaknar då Nemo är vaken på nätterna. Var faktiskt ganska mysigt att ha honom inne hos oss inatt. Han har varit vaken mycket och hostat men jag kände mig mycket lugnare då jag kunde ligga och höra honom andas. Han verkade var mindre ledsen också då han vaknade och kunde se oss istället för att ligga själv inne på sitt rum och ropa. Kommer nog inte att vilja bära tillbaka sängen igen. Haha!

Jag ska snart bege mig till jobbet. Är nattpass som står på schemat. Då jag slutar imorgonbitti så ska jag gå raka vägen till arbetsförnedringen och gå en kurs hur man söker arbete eller nåt sånt. Känner mig mindre motiverad till den kursen men det blir nog bra. Lite tips skadar ju inte. Har inte hört något om jobbet jag sökte i solle. Börjar tappa hoppet om att jag ens får komma på intervju. Nuförtiden så kommer man inte så långt utan universitetsutbildning tyvärr. Det som var så bra med det här jobbet var att dom sökte just behandlingsassistenter. Aja, jag håller tummarna.

Tack för alla kommentarer från er, kända läsare som okända. Blev genast på lite bättre humör. Bara därför ska jag bjuda er på en bild på Nemo som jag fått från dagis då dom var på utflykt i skogen. Får veckobrev varje vecka med lite text om vad dom har gjort på dagis under veckan samt lite bilder. Jätte roligt tycker jag!

Nemo i skogen

Kommentarer

  • Terese säger:

    På dollar för ett eller två år sen. Men om du har tur så kanske Inreda & sånt har några kvar! Dom har haft liknande, fast liite dyrare tyvärr.

    2010-09-21 | 13:46:02
    Bloggadress: http://doftranka.blogspot.com
  • Mamma säger:

    Mormors älskade gullunge

    2010-09-21 | 14:44:08
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/
  • Mallanmamma säger:

    Åh sådana brev skulle jag också vilja ha från Sallys dagis =)

    2010-09-21 | 17:26:58
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma
  • Madde säger:

    Vilken liten cooling du har:)

    Fortsätt blogga Emma, tycker också om att läsa din blogg:)

    kram Madde

    2010-09-21 | 18:46:10
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: