eko

love it or leave it!

Dr. Jekyll Vs Mr. Hyde

Kategori: Min vardag

Efter en smått kaotisk helg så sa min kropp ifrån. Ledvärken kom som ett brev på posten redan på söndagen. Jag gick från att vara Jekyll till Hyde på en natt. Jag kan inte beskriva hur fruktansvärt påfrestande det är för humöret att inte kunnat röra sig ohämmat för att det gör så ont. Hyde har farit runt i kroppen min sedan dess och poppat upp på alla möjliga ställen och för ovanlighetens skull på flera ställen samtidigt. Natten mot idag var den värsta jag upplevt på länge. Jag vaknar av en bultande smärta på sidan av foten. Denna smärta gjorde det totalt omöjligt för mig att ligga på ett normalt sätt då minsta lilla tryck mot foten kändes som att foten gått av på mitten. Jag klev försiktigt ur sängen med tårarna rinnandes. Då det absolut inte gick att stödja på foten så blev det någon slags släpstil bort till medicinskåpet. Där blir jag ståendes ett tag och trycker i mig i princip alla smärtsillande preparat jag kan hitta. Det är inte bra, jag vet men i situationer som dessa så slutar mitt sunda förnuft att jobba me mig, Hyde tar över allt. Jag släpar mig tillbaka till sängen och väntar på att effekten av min medicinblandning ska sätta in, effekten uteblir... Smått panikslagen över att inse att natten kommer att bli totalt sömnlös om inte smärtan avtar så släpar jag mig upp igen. Jag fyller upp en hink på riktigt hett vatten och sätter mig i soffan och tvingar ner fötterna i vattnet. Smärtan försvinner inte helt men det blir något lättare att stå ut med den. Dessutom slipper jag trycket mot foten då den blir så lätt i vattnet. Jag slumrar till sittandes i soffan och vaknar av en katt som krafsar på en stängd dörr. Selma har blivit instängd i Nemos rum så jag skyndar mig dit för att släppa ut henne. Till min förvåning så märker jag att smärtan nu avtagit lite i foten och att om jag skyndar mig till sängen så kanske jag kan somna om. Jag somnar och då jag vaknar så är smärtan något mindre igen. Har gjort ont att ha på sig skor idag men det har gått att uthärda. Hyde har tyvärr hängt med mig hela dagen, jag har varit sårbar, ledsen och irriterad. Känner att smärtan är på väg att sätta sig i axlarna. Har tagit smärtstillande men jag tror att effekten kommer att utebli. Snälla gode Gud, låt mig slippa ligga vaken av smärta inatt. Jag förtjänar bättre! 

Kommentarer

  • Sis säger:

    Usch usch, stackars gulla! Lider verkligen med dig! Själv har jag jobbat 15 timmar i sträck nu och varit vaken i 24... Så jag är lite off jag med... Kram kram!

    2011-08-26 | 05:58:21
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Annalena säger:

    Kära lilla gumman vad jag blir ledsen när jag läser detta. Det är inte rättvist. Tycker så synd om dig. Önskar jag kunde göra något. Min älskade lilla skruttunge. Ringde dig, men inget svar. Fick veta av mormor att du jobbar till kl.23.00 din stackare.

    Älskar dig så mycket. :love:

    2011-08-26 | 20:21:16
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: