eko

love it or leave it!

Universitetsstudier - inget för mig?

Kategori: Min vardag

I måndags så började jag då alltså på det Beteendevetenskapliga programmet. Precis som jag hade föreställt mig så var det apsvår, kanske till och med svårare än vad jag trodde. Jag är nu inne på tredje dagen och jag känner redan nu att det här är mig övermäktigt! Jag är inte en sån som påbörjar saker och sedan inte gör klart dem, tvärtom så är jag väldigt noga med att fullfölja mina projekt. Men det här... Det var längesedan jag kände mig så dum och korkad som jag gör just nu. Vad har jag gett mig in på och kommer jag att klara det här? I just denna stund så tvivlar jag starkt på det. Första uppgiften ska vara inlämnad på söndag och jag har inte ens riktigt klart för mig vad det är jag ska göra. Jag har frågat läraren flera gånger och det känns rätt så förståeligt då jag får det förklarat men så fort jag sätter mig och ska skriva så blir det kaos i hjärnan och håret grånar. Näe, ärligt talat, som det känns just nu så kommer inte jag att fullfölja det här. Varför klarar alla andra av det men inte jag? Mitt självförtroende är i botten. Behövde få ventilera lite tankar och känslor. Ironiskt nog så är våran första inlämningsuppgift en blogguppgift. Hej och hå!

Kommentarer

  • Paps säger:

    Jag är fullständigt övertygad på att du klarar av det. Du måste ta en bit i taget annars blir det övermäktigt. Du fixar detta

    2011-08-31 | 15:42:04
  • Elin säger:

    Haha... ja den kom bara med på bilden men den var inte med i bakningen. ;)

    2011-09-01 | 16:21:39
    Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/elinlundberg
  • En lagom ung mamma säger:

    Jag läser sociologi (rätt snarlikt beteendevetenskap) och det är väldigt abstrakt och krångligt stundvis, det kan jag hålla med om :)

    2011-10-11 | 23:20:14
    Bloggadress: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här: