eko

love it or leave it!

Julstök

Kategori: Min vardag

Kass uppdatering jag vet. Har inget att skriva känns det som.

Förra veckan fick jag tillbaka mitt paper som jag skrev om sist jag bloggade... för en månad sen. Jag fick ett C. Känner mig inte alls nöjd med det. När jag fått ett B vill jag ju gärna fortsätta på det spåret, jag vill ju inte få sämre resultat. Men jag ska vara nöjd, jag hade ju som mål att bli godkänd och C är ju ganska långt över godkänd som ju faktiskt är ett E. Nästa vecka är det tenta, det ser jag inte fram emot. Aja, det får gå som det går.

Jag och Danne gjorde Birsta i tisdags. Nästan alla julklappar är inköpta nu. Skönt! Jag hatar att stressa med det de sista dagarna innan jul.

Ikväll har jag och Nemo gjort iordning en tomteskog i våran öppna spis. Jag och syrran brukade alltid göra det hos våran gammelmormor då vi var små fast då hade vi troll, ni vet sånna där penntroll. Jag och Nemo la dit mossa, tomtar och en massa annat fint så det blev som ett liten skog. Fixade även så att det är belysning där. Blev supermysigt. Jag brukar i vanliga fall inte julpynta så mycket här hemma men nu känner jag att jag har ett ansvar att Nemo får den där julkänslan och tycker att det är mysigt och juligt hemma. Min familj har alltid varit duktig på att pynta mycket och skapat julkänsla i hemmet. För att Nemo ska känna samma sak så måste jag ju anstänga mig. I måndags så bakade vi pepparkakor och imorgon ska vi baka lussekatter. Sedan blir det väl väl det årliga knäckkokandet med men det blir ett senare problem...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: