eko

love it or leave it!

Uppskattning

Kategori: Min vardag

Idag har Nemo gått på jullov. Nu kommer han att vara ledig till ändå tills 2 januari. Jag har ett stort skolarbete som ska in i början på januari så han måste börja på dagis igen då. Jag överlämnade en julklapp till personalen på dagis. Vissa tycker inte att man ska ge någon julklapp till förskolepersonalen då de ”bara gör sitt jobb”, men jag vill ge dem en grej bara för att jag tycker att de gör ett bra jobb som jag uppskattar.

Själv fick jag ett vidarebefordrat sms från min chef från en före detta boende på jobbet. Han önskade personalen god jul och hälsade speciellt till några som hjälpt honom lite extra under tiden han bodde hos oss. Jag var en av dem som nämndes i messet och det gladde mig såklart. Alltid kul att få lite feedback på sitt jobb.

Idag så införskaffades en gran hit hem. Den har vi klätt tillsammans ikväll och de flesta av kulorna hänger av naturliga skäl längst ner på granen. Den blev jättefin och jag tror att Nemo tyckte att det var jätte mysigt och spännande att få vara med och klä den.

Imorgon ska jag koka knäck har jag tänkt. Har redan gjort mozartkulor och en sats misslyckad marängfudge. På kvällen ska vi åka till pappa/morfar och hälsa på. Ska väl försöka hinna med att plugga nåt med men motivationen till det är långt borta.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Ja det är sant Emma:)ja det är roligt,många ideér som som snurrar runt i skallen:)kram

    2012-01-05 | 20:15:33
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här: