eko

love it or leave it!

Kvällsbabbel

Kategori: Min vardag

Sitter på jobbet i skrivande stund. Är bara jag vaken så jag kände att jag kunde synda med ett litet inlägg på betald arbetstid. Helgen har svischat förbi lika fort som vanligt. Jag har jobbat, som vanligt. Är ofta så att mina helger består av jobb men det gör inget, det är ju då man tjänar dom stora pengarna. Hehe! Skulle egentligen ha jobbat igår med men då var vi bjudna på kalas så jag blev tvungen att tacka nej.

Nemo sover hos farmor och farfar inatt. Jag går av 9 imorgonbitti och Danne börjar 6.30 så vi går lixom om varandra. Nemo ska lämnas på dagis klockan 9 imorgon och jag ska raka vägen hem och plugga engelska, eller kanske sova beror på hur natten blir här på jobbet. Det är tvärtomdag på dagis, det betyder att allt ska göras tvärtom. Till exempel så ska barnen (om dom vill, eller i vårat fall om föräldrarna vill) komma i pyjamas. Även personalen skulle komma i det dom brukar sova i (hoppas ingen av dom sover naken). Sen skulle även lunchen intas sittandes på golvet tror jag. Blir nog roligt för barnen, lite förvirrande för min lilla pedant bara som blir helt utom sig om inte allt görs som vanligt. Undrar jag hur det kommer gå. Aja, jag är iallafall väldigt besviken över att inte jag kan vara med och lämna honom på dagis imorgon. Hade varit så roligt att se hur alla var klädda och så.

Igår var det ju melodifestivalen och jag har fått höra av flera personer nu att jag är väldigt lik Sanna Nielsen. Det gör ju absolut ingenting, hon ser ju väldigt bra ut och dessutom gick hon ju vidare. Hejja oss! =)

Nä, nu ska jag krypa ner i sängen. Min sovande jour börjar nu klockan 24.00 och sträcker sig  fram till 6.00. Sova är det nog inte tal om men jag ska i alla fall ligga där och försöka få lite sömn. Sover väldigt dåligt på jobbet.

God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: