eko

love it or leave it!

Ryggen, en utsatt kroppsdel

Kategori: Min vardag

Nu ska jag skriva en helt inlägg med gnäll och klagan. Enjoy!

Har en rätt jobbig arbetshelg i ryggen. Har inte riktigt lyckats släppa allt men jag försöker blicka framåt. En till sak jag har i ryggen är smärta. I lördags då jag var ute på promenad med de boende så klev jag på en plastpåse och ramlade omkull. Jag slog i svanskotan och blev liggandes på trottoaren vridandes och skrikandes av smärta. Tog mig till sist upp och kunde halta vidare. Har fullföljt min arbetshelg ändå men med minskad rörlighet. 

Nemo är sjuk. Visserligen något bättre men inte på topp. Han blev sjuk i torsdagskväll. Fick vara hemma från dagis även idag då han har sån hemsk hosta. Var ändå helt inställd på att han skulle kunna gå på dagis imorgon men nu är jag inte längre lika säker. Vi var hem till en kollega efter middagen. Skulle köpa en barnsäng och en rutschkana av henne. Besöket gick tyvärr inte helt smärtfritt. Det började bra men slutade med att jag fick ta med mig en vansinnig unge hem. Hon har tre barn så ni kan ju bara tänka er vad mycket leksaker som fanns där. Nemo var i extas! Han malde fram bland alla leksaker som ett hungrigt vilddjur. Var jätte roligt att se honom leka med alla saker och han var inte det minsta blyg. Men plötsligt slog hans humör helt om. Han fick ett par nej av mig då han rörde saker som han inte fick och katastrofen var ett faktum. Han skrek och grinade utan hejd. Både han och jag var helt skyblöt i svett då vi till sist tog oss ut från deras hus och jag baxade ner den arga och förtvivlade ungen i vagnen. Gick så fort jag bara kunde hem med Nemo i vagnen, men ryggvärken gjorde sig påmind. Kändes som jag höll på gå av, mitt itu lixom. Nemos dåliga humör fortsatte hemma, fattar inte vad som flög i honom. Jag försökte verkligen med allt. Var helt säker på att han hade feber men då jag tog tempen så visade det sig att han inte hade det. Antar att det är för att han inte är helt frisk, eller så var han super trött, eller nåt annat. Jag har ingen aning! Sover gör han nu i alla fall. Känns jätte trist att det blev så där. Nemo som alltid är så glad annars. Han brukar ju inte alls vara så där. Men jag tror ändå att min kollega var förstående. Har man tre barn så har man nog varit med om en hel del jobbiga situationer.

Sjuk håller jag på bli med. Missade Solsidan på tv igår. Går tungt att plugga. Det är inte mycket dåligt som händer just nu. Crap!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Känner igen det där, Max har också haft några raseriutbrott på senaste tiden när han inte får som han vill...otroligt stressande, speciellt när man inte är hemma! =)

    2011-02-22 | 09:14:43
  • Mallanmamma säger:

    Jojo, men man är så handikappad utan händerna...

    2011-02-22 | 22:19:55
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se
  • Madde säger:

    Hej,svar på kommentaren.

    det är inte för att gå ner i vikt men bli lite fastare i kroppen hihi:)

    Hoppas det är bättre i ryggen din!

    kram

    2011-02-23 | 13:09:16
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se
  • Emma Viklund säger:

    Sv: Leksakståget är efter Viggos kusin, men tror det är fisher prices iaf...

    2011-03-08 | 21:00:36
    Bloggadress: http://emmashjartan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: