eko

love it or leave it!

Engelska B

Kategori: Min vardag

Blir mer och mer sällan som jag uppdaterar här. Har som tappat sugen. Om jag har några läsare kvar så får ni ha överseende med det.

Idag så började jag att läsa Engelska B. Är rätt så ringrostig på engelska så det kommer att bli ganska tufft. Men jag har inget val, jag måste läsa det här för att kunna söka till det jag vill läsa i höst. Har inte hunnit få alla läroböcker heller så det kan ju vara en av anledningarna till att jag inte fattade ett skit av uppgifterna. Hoppas nu bara att det här kommer att gå bra.

Har glömt att berätta att jag vann en årsförbrukning av Natusanbaby produkter för att tag sen. Vann bland annat 60 paket våtservetter och 6 paket amningskupor. Tur det, jag som ammar så mycket ööööh. Kul var det iallafall att vinna. Var produkter till ett värde av 2500 kronor så det var en hel del kan jag lova! Förra veckan så vann jag även två biljetter till Idolturnen som pågår just nu. Dom var i ö-vik nu i lördags så det var dit jag hade biljetter. Jag gav bort biljetterna till en kompis som bor i ö-vik. La biljetterna på lådan på torsdagmorgon men av någon underlig anledning så hann dom inte fram innan konserten var. Kom väl fram idag antar jag och nu är dom ju värdelös. Posten, jag hatar er!

I måndags så avslutade jag studiecirkeln som kvinnojouren höll i. Det har varit ganska intressant men det är skönt att det är klart nu. Nu är jag en erfarenhet rikare. Ska fylla i det i mitt CV, vet inte om det hör hemma där egentligen men jag skriver dit det ändå för att jag är så cool! Haha!

I övrigt så rullar vardagen på som vanligt. Försöker få mig tid till att träna men ibland så tryter motivationen. Är svårt att ändra livsstil och börja träna och äta sunt men jag kämpar på. Arbetet då... Jag jobbar så mycket jag bara kan och får. Påminns ständigt om hur gärna jag vill ha en trygg och stabil ekonomi. Är så många rättigheter som jag går miste om då jag "bara är vikarie". Herregud, jag till och med presenterar mig som vikarie. Mitt självförtroende har nått sin botten vad det gäller arbete. Även fast jag får jobba en hel del så låter jag mig aldrig glömma bort att jag bara är extra, lite överflödig sådär.

Några av sakerna som jag vann från Natusan.
Vinst från Natusan

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Dom kom inte ens igår med posten :( När de kommer ska jag personligen skicka dem till postchefen som gåva ;)

    2011-02-01 | 08:11:53
  • sandra säger:

    Känner samma som du ang. att vara den ständiga springvikarien! Det är hopplöst att aldrig kunna planera veckorna för att jag kanske måste hoppa in och jobba, och oroa sig för att nästa månad kanske jag inte får jobba alls =ingen lön... Nästa vecka börjar jag iaf plugga ekonomi =)hoppas på en ljusare framtid!

    2011-02-01 | 14:45:07

Kommentera inlägget här: