eko

love it or leave it!

Nu ska här tränas!

Kategori: Min vardag

Imorse då jag gick hem från jobbet så ringde jag till Danne för att småsurra lite. Han frågade om jag hade kommit hem men jag sa att jag skulle gå en promenad innan jag gick hem. Han tyckte att jag skulle gå raka vägen hem istället för han hade en present till mig. Nyfiken som jag är så ökade jag farten för att snabbt komma hem. Då jag kliver in i huset så står där en Crosstrainer!! Han hade varit iväg och köpt en sån till mig igår då jag jobbade. Jag har tjatat hur länge som helst om att jag vill ha en sån. Gissa om jag blev glad! Provade den nästan på en gång, bytte bara om först. Tränade i 30 minuter, och på den tiden så vart sträckan 1,1 mil. Jag höll på dö då jag klev av den, men oj så roligt det var! Hade planerat att jag skulle börja röra på mig lite mer nu så den kom väldigt lämpligt. Skonsam för kroppen är den med. Hade reumatism i ljumskarna men det kände jag inte ens av då jag stod där och trampade. Något som jag däremot kände av då jag promenerade. Slutade med kortison i lördags så smärtan var väntad. Hur som helst så känner jag mig grymt motiverad till att träna med den här. Så det ska bli jätte roligt!

Imorgon jobbar jag dagpass så Nemo ska vara på dagis från 7-16.30. Han har aldrig varit på dagis så länge förut så jag hoppas att det går bra. Han tycks vara inne i en period då han har svårt med separationer. Är inge roliga lämningar på dagis nu kan jag lova. Dessutom är han väldigt mammig. Men allt det där går ju i perioder så jag räknar kallt med att det kommer att gå över, fast det kan ju ta ett tag.

Förra helgen låg jag och Danne i magsjuka. Jag fick en lindrig variant men nog illa för att jag skulle vara sängliggandes. Missade jobb hela helgen. Men det fanns ju inget att göra.

Igår slingade jag håret. Det var väääldigt längesedan sist så det gjorde stor skillnad. Börjar känna mig riktigt fräsch nu faktiskt.

Så nu vet ni vad som händer i mitt liv.

Min Crosstrainer

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vilken karl du har Emma, är lite avis faktiskt, vill också ha en sådan där! =)

    2011-01-13 | 12:05:49
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här: