eko

love it or leave it!

Recept på en snabblagad rätt

Kategori: Min vardag

Körde med Crosstrainern igår igen. Den här gången körde jag lite tuffare tempo i 20 minuter. Det var rätt så jobbigt och jag kände verkligen att jag fick ta i för att orka. Tror att jag ska träna så istället faktiskt. Kortare pass men hårdare. Det är skit roligt! Har ätit ganska nyttigt i veckan med så nu längtar jag till lördag så jag kan äta precis vad jag vill.

För ovanlighetens skull så ska jag faktiskt bjuda er på ett recept på en rätt som är super lätt att göra och går jätte snabbt. Har inga mått så det får ni höfta med.

SpenatQuesadillas

Hackad spenat
Kvarg eller Creme Fraiche (även keso funkar)
Riven ost
Salt
Tortillabröd (välj fullkorn om ni vill ha nyttigare alternativ)

Blanda spenat, kvarg, ost och salt till en röra.
Bred ut röran på ett tortillabröd. Lägg på ett till tortilla bröd som lock.
Värm båda sidorna av Quesadillan utan fett i en stekpanna till den får lite färg.

Servera med tacosås/salsa och gärna lite jalapenos.

Vill man ha lite kött till så går det naturligtvis jätte bra att till exempel lägga på lite stekt, strimlad kycklinfilé, skinka eller vad man nu tycker om. Jag lagar all mat från huvudet så jag hoppas att ni förstår hur jag menar att man ska göra. Det här med att skriva recept är nytt för mig så jag är nog inte så bra på att förklara. Men jag hoppas att ni uppskattar min ansträngning nu att bjuda er på ett recept. För då kanske det blir fler. Har bland annat ett recept på ett toknyttigt bröd utan mjöl och jäst. Är rätt många som frågar mig om det receptet så jag kanske ska lägga ut det här med.


Kommentarer

  • Malin säger:

    Jo visst, jag har kvar mitt promenadband. Men i flytten försvann den där säkerhetsmagneten så nu får jag inte igång den.

    Den dyker väl upp när jag tappat lusten för att träna igen antar jag. ;)

    2011-01-14 | 21:28:23
    Bloggadress: http://www.mallanmamma.se
  • Erika säger:

    Åh, jag gillar recept!! Det gör inget att det inte innehåller exakta mått. Alla gillar ju olika, och det är av någon anledning lättare att justera (och variera) efter eget tycke och smak om man inte har mängden angiven. Lägg gärna ut fler recept, så kul med lite nya maträtter i vardagen!

    Trevlig helg!

    2011-01-14 | 23:03:30
  • Sofia säger:

    Aaah, vad roligt med recept! Och ännu bättre med crosstrainern! Vilken man du har :) Tänkte också säga (bättre sent än aldrig) att jag tyckte det var skittrevligt när du var här! Kram

    2011-01-15 | 20:43:26
    Bloggadress: http://mabinta.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: