eko

love it or leave it!

Sesampanerad lax med teriyakisås

Kategori: Min vardag

Idag har jag och Nemo varit i skogen och plockat mossa som vi ska ha i adventsljusstakarna till jul. Vi hade med oss fika och var ute ganska länge. Vi hade så mysigt. På eftermiddagen så gick vi bort till en lekpark. Men där var vi inte så länge eftersom vi måste hem och laga middag. Jag gjorde en laxrätt som verkligen blev hur god som helst! I vanliga fall är jag ingen laxälskare men det här var verkligen full pott! Jag doppade ena sidan på laxfileer i sesamfrö trädde dom på spett (för att det är roligare att äta så) och stekte dem i smör. Sen fräste jag på lite strimlad vitkål och morötter som jag kryddade med salt, peppar, soja och lite socker. Sen slängde jag ihop en teriyakisås med soja, lika delar vitvinsvinäger och socker, riven vitlök och ingefära. Det vart jätte gott! Till och med Nemo älskade det och åt 2 hela laxspett. En maträtt som jag verkligen kan rekommendera! 

Idag har jag inte läst ett ord i mina skolböcker. Jag tog en ledig dag och det ångrar jag inte ett dyft.

I övrigt så har jag fruktansvärt ont i lederna mest hela tiden. Läste på nätet att ca 50 % av alla med palindrom reumatism utvecklar ledgångsreumatism med tiden. Tro vilken procenthalva jag kommer att tillhöra...


Inte så snyggt upplagt kanske men sagolikt gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: