eko

love it or leave it!

Helg igen

Kategori: Min vardag

Oj vad tiden går fort! Nu är det helg igen, fast jag ska jobba så det tar ju förstås bort hela nöjet med helg kan jag tycka. Aja, jag tjänar ju pengar.

Idag fick jag tillbaka min andra inlämningsuppgift. Den första blev jag godkänd på, det fanns bara g, ig eller komplettering på den. På den här uppgiften så var det lite svårare och även hårdare bedömning. Fattar inte riktigt hur dom bedömer men jag fick en tvåa av tre möjliga. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Hade jag utvecklat det jag skrev lite till så hade jag fått full pott. Alllt annat såg bra ut, till och med referenstekniken var helt rätt. Vill å andra sidan inte ha så högt heller då jag försöker sänka kravet på mig själv, ligger jag då ganska nära högsta pott så känns det surt då jag inte fick det. Aja, huvudsaken jag slapp komplettera!

I tisdags så var Nemo ledig från dagis. Vi var hemma och myste hela dagen. Egentligen hade jag inte alls tid med det men jag kände att det behövdes lite kvalitetstid med min son. Vi bakade bullar som vi la i påsar och skrev fina lappar på. Sedan tog vi med dom till dagis på onsdagen så Nemo fick lämna över dom till fröknarna. Det var uppskattat.

I onsdags då jag och min studiegrupp satt och pluggade på biblioteket så fick jag se ett äldre par stå och dela ut broschyrer. De hade reflexvästar på sig där det stod reumatikerförbundet. Jag gick dit och pratade och fick veta att det var internationella reumatikerdagen. De hade både RA (ledgångsreumatism) och kunde knappt greppa runt papperna. Händerna var helt förvridna på dem! Det såg så hemskt ut. Kunde inte låta bli att tänka på att min läkare sagt att min palindrom reumatism kan komma att utvecklas till RA. Fy vad jag inte vill det!

Nu ska jag byta om för vi är bjuden på middag hemma hos Nemos farmor och farfar, även momma och moppa ska dit så det blir nog jätte trevligt.

Trevlig helg!

Kommentarer

  • Annalena Undin säger:

    Hej gumman!

    Hoppas att du har tid att stanna upp ibland och tänka på dig själv också.

    Här är det också fullt ös - medvetslös.

    Udo är fd sångaren i Accept, du vet dom med "Balls to the wall". Han har sedan länge ett eget band som heter U.D.O. Mina favoriter är "The wrong side of midnight", "The land of the midnightsun", "Black and white", "I give as good as I get" och "Man and machine". Det är blandat gammalt och nytt med honom. Men det mesta är bra. Det är bara att börja botanisera.

    Ha det gott. Och sköt om er.

    Kram

    2011-10-15 | 08:24:48
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: