eko

love it or leave it!

Pip och gnäll

Kategori: Min vardag

Jag överlevde arbetshelgen. Det var tugnt, själva jobbet var väl okej men det tar på krafterna ändå måste jag säga. Då väckaren ringde imorse har jag kunnat hugga av mig ena armen för att få ligga kvar. Kanske inte hade varit så snyggt om chefen hittade mig där sovandes men en arm mindre så jag lät bli min impulstanke. Dessutom tror jag inte att det var någon som hade velat ha min arm heller.

Stressade hem och mötte Danne som yrade runt här hemma och skulle iväg till jobbet. Han lämnade över ett barn som hade hakat upp sig på frasen "Inte åka till dagis". Ni som är föräldrar vet ju hur roligt det är att tvinga iväg sitt barn då... Stressade till biblioteket för att träffa min studiegrupp. Det visade sig att vi blev tre stycken inklusive mig, gruppen innehåller 6 stycken. Kan även tala om att det inte var första gången detta hände. Med en lätt sömnbrist och hög på adrenalin sedan morgonens stressande så var detta mer än jag kunde ta. Då jag träffade resterande medlemmarna i gruppen på lektionen så fick jag ett litet utbrott. Jag sa precis som jag kände och jag tror att mitt budskap kom fram, får väl se om det blir bättre.

Då jag kom hem så satte jag mig och pluggade. Ögonen gick i kors på mig och jag kände att jag bara måste vila lite. Men då blev jag stressad över att det ska komma hit en mäklare imorgon och värdera om huset. Det ser ju ut som ett bombnedslag här sa perfektionisten inom mig. Så jag satte igång å städade istället för att vila eller för all del plugga. Då ringde dagis, Nemo är sjuk. På bara någon timme så hade han fått feber. Stressade iväg till dagis för att hämta min lilla sjukling. Han har suttit i soffan sedan vi kom hem. Jag smög iväg och städade då han somnade.

Danne jobbar över som vanligt. Vet inte hur sent det kommer att bli men jag gissar ett par timmar till. Och jag har ledvärk, har haft det i en veckas tid nu... Nu är jag lite less på det mesta faktiskt. Men det är mysigt att få rå om Nemo lite. Det är det bästa med att vara sjuk, att bli lite ompysslad. Jag kommer ihåg då jag var barn och sjuk, då brukade jag alltid få någon tidning eller nåt. Ett trevligt barndomsminne.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: