eko

love it or leave it!

Gott nytt år!

Kategori:

Nemo kommer ut från badrummet efter att varit där inne en bra stund. Kommer fram till mig och säger "Jag gjorde inget!" Hmmmm?! Vad har du nu gjort din ligist, tänker jag. Går mot badrummet och blir snabbt omsprungen av min lilla treåring som stänger dörren och ställer sig för. "Jag har inte gjort nåt!!" Då jag till sist blir insläppt säger Nemo "Jag har tvättat badkaret..." Jag tittar ner i badkaret och får se att min lilla älskling hällt ut en halv flaska badskum i badkaret... Hej å hå! Man kan ju inte annat än älska dom små liven!

Ber om ursäkt för den extremt kassa uppdateringen här. Förklaringen är tidsbrist. Har jobbat rätt så mycket. På sex dagar har jag gjort 49 timmar ren arbetstid, 12 timmar jour och 13 timmar beredskap. Var ledig i fredags och då passade jag på att städa hela övervåningen grundligt. Klev av ett nattpass klockan 9 imorse och nu ska jag sätta igång och städa här hemma inför ikväll. Tyvärr är jag halt då jag har reumatism i knäet vilket ger resultatet av ett ben som ej går att böja. Tror att det tog mig 45 min att gå hem från jobbet, en väg som i vanliga fall tar ca 20 min. Jag var halt och dessutom var vägen som en ren isbana. En hel stadsbuss körde upp bredvid mig och frågade om jag ville ha skjuts hem. Jag måste ha sett väldigt ynklig ut där jag gick. Jag tyckte det kändes lite pinsamt så jag avböjde erbjudandet men ångrade mig såklart efteråt. Hade ju varit lite kaxigt ändå. Hehe!

Nu måste jag sätta lite fart. Ett gott nytt år tillönskar jag er alla läsare! Följ mig gärna på nya äventyr år 2013. Ett år som kommer bli fyllt av tokigheter, pinsamheter å annat skoj som jag ser till att utsätta mig själv för. Ni hänger väl med?

Kommentarer

  • Mia säger:

    Jag hänger med så klart! Önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett fantastiskt Gott Nytt År :)

    2012-12-31 | 13:13:15

Kommentera inlägget här: