eko

love it or leave it!

Julgodis

Kategori:

Klev genom dörren hemma 7.15 imorse. Trött som fan men tänkte att jag, istället för att gå och lägga mig, skulle göra lite julgodis istället. Väntade tills Coop öppnade klockan 8.00 för att handla alla ingredienser. Hade egentligen allt hemma men eftersom en i släkten inte tål laktos så vart det till att handla lite laktosfria prylar.

Knäcken kokade över två gånger innan det var klart och termometern fick sätta livet till. Det är andra termometern på mindre än ett år som går åt i min ägo. Vet i skrivande stund heller inte om knäcken går att äta, om den är stenhård eller bara ett enda jävla kladd. Det finns lixom inget mellanting. Endera lyckas man med knäckhelvetet eller så misslyckas man big time! Det senare alternativet är det vanligaste då jag ger mig på att koka knäck. Vi brukar fira jul hos min syster och har då delat upp vem som ska bidra med vad. Knäcken hamnar, av nån outgrundlig anledning alltid på mig vilket jag faktiskt inte kan förstå. Jag är ju sämst på det!

Nästa grej jag tänkte ge mig på är Mozartkulor. Men det får nog vänta ett tag. Måste ju ägna lite tid till att sov...plugga med. 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: