eko

love it or leave it!

Lustigt

Kategori:

Läste i tidningen om miljösatsningen de håller på göra genom att dra in på mängden lustgas som används inom sjukvård (det används säkert på fler ställen men det är enda stället jag känner till). Det här ämnet har ju diskuterats hit och dit ett tag. Nu har dom ju tydligen lagat några läckande rör som stod och pös ut lustgas till ingen nytta. Bra där! Det var väl en jättebra lösning! Men så börjar diskussionen igen om att även minska den inom förlossningsvård och då skriker jag rakt ut av ilska! Asså hur fan tänker dom?! Den jäveln som kom på det förslaget är antagligen man och har aldrig själv fött barn (obviously) eller så är det en kvinna som endera inte fött barn, fått kejsarsnitt eller lever i total förnekelse och glömska. Att föda barn gör oooooooont! Det var den enda smärtlindring jag hade då jag födde barn och utan den vet jag inte hur jag skulle ha klarat det. Det måste väl ändå finnas andra saker de kan göra för att skona miljön. I samma tidningen stod det även att man skulle se till att återvinna värmeljus som brunnit klart, alltså själva aluminiumkoppen. Det skulle spara si och så mycket. Jag lovar att spara varenda nerbrunnet värmeljus om bara alla födande kvinnor har rätt till så mycket lustgas de vill. En förlossning är nog smärtsam ändå utan lustgas, kan man som kvinna inte få alla hjälp som finns att tillgå.

Å bara för att jag är så ball ska jag bjuda på en hisklig bild på mig inne på bb. Ser jag inte ut att behöva min lustgas så säg? Nåde den som ville ta den ifrån mig. Från att jag fick den i näven släppte jag den inte. Förrän det var dags att krysta och dom tvingade mig att lägga bort den. Mera lustgas till folket! Eller ja, till födande kvinnor i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: