eko

love it or leave it!

30 år idag då

Kategori: Min vardag

Ja, då är jag inte längre 20 nåt utan 30 nåt. Blev firad redan i lördags. Hade planerat med en kompis som skulle komma hit på middag, trodde jag. Jag tog fram köttet ur frysen på förmiddagen och städade här hemma. Då jag skulle börja förbereda köttet var det plötsligt borta. Jag frågade Danne vart köttet var och han sa att han hade flyttat på det. Sen pratade han bort det hela och jag släppte det för ett tag. När jag för tredje gången bad honom ta fram köttet så sa han att det inte blir någon middagsgäst, jag hade blivit lurad. Rätt vad det var så satt jag i syrrans bil med en ögonbindel. Blev skjutsad till väggivägg här i stan och blev mött av min släkt. Åt den godaste flankstek jag har ätit, ja den enda flanskstek jag ätit för att vara exakt. Där fick jag även ta emot ett paket som innehöll en resväska. Jag fick inte öppna resväskan då utan den skulle jag få öppna senare. Efter middagen, presentöppning, skratt och prat så var det återigen dags att ta på sig ögonbindel. Jag blev skjutsad av syrrans familj dit vi skulle, och de körde några extra varv i rondellen för att jag inte skulle veta vart jag var. När vi kom fram så visade det sig att det var hem till mig jag blivit skjutsad och där tog släkt och vänner emot mig med tårta, kaffe och blommor. Jag fick öppna resväskan vars innehåll bestod av en jättesnygg bikini samt en resa till Turkiet! Lycka!!

Tack alla ni som var inblandade och gjorde mitt kalas perfekt. Ett speciellt tack riktar jag till Daniel och Anja som jag vet har slitit oerhört hårt för att göra mitt födelsedagsfirande till något alldeles extra. Det har inte kunnat blivit bättre! Jag är så nöjd och glad för allt!

Var ju även i tidningen idag. Reporter och fotograf kom hit i måndags för en intervju. Det gick ganska bra och jag är nöjd med reportaget. För den som inte sett det så kan ni läsa om det här.

Nu orkar jag inte skriva mer, får se om jag uppdaterar mer ikväll.

Kommentarer

  • Madde F säger:

    Vilken härlig födelsedag du fick och toppen fint reportage i tidningen:)

    kram

    2012-02-10 | 18:00:12
    Bloggadress: http://mfaeldt.bloggplatsen.se
  • Ulrika säger:

    Ja vilken toppendag och vilken present!! :)

    Så vill jag också ha det när jag fyller 30 :)

    2012-03-30 | 15:49:48
  • Hanna säger:

    Vilken underbar (rörande) uppvaktning på din 30-årsdag! :-) Och va intressant att läsa om dig i tidningen! Tackar! ;-)

    2014-05-13 | 23:09:29

Kommentera inlägget här: