eko

love it or leave it!

Snack om kroppen

Kategori: Min vardag

Idag har jag hemmamys med lillhjärtat. Ska väl försöka städa lite har jag tänkt. Hade även tänkt mig en promenad men vädret är mindre trevligt. Igår var det fullt solsken med takdropp å idag stönar det. Trist men jag ska ut å gå ändå. Måste trimma kroppen lite tills vi ska åka till Turkiet. Är riktigt duktig och är ute och går nästan varje dag, det känns super! Äter nästan aldrig bröd heller så min frukost och mellanmål brukar bestå av Kvarg eller Keso med olika bär. Jag tycker att det är jättegott. Ja, från början hade jag nog lite svårt för Kvarg men nu tycker jag faktiskt om det. Får man bara in lite rutin och vana på mat och motion så är det lätt att hålla sig till det. Vikten är jag rätt nöjd med men nog skulle jag behöva tighta upp mig lite. Kör lite cardio på crosstrainern några gånger i veckan men för att få lite snyggare armar så vet jag ju att det typ styrketräning som gäller. Jag har ju verkligen världens läge till att träna på gym när jag vill eftersom Daniel är delägare till ett gym men jag tycker ju att det är sååå tråkigt och jobbigt. Hehe! Danne säger alltid "stirra inte på siffrorna på vågen utan titta i spegeln, det är där du ser dom verkliga resultaten". Jag vet ju att det är sant men kan inte låta bli att väga mig ändå. Dessutom har ju vi en resonansvåg så den mäter ju även fett, muskler och vatten i kroppen och det är ju kul att se.

Aja, nu måste jag sparka igång den här dagen. Städning var det ja.

Trevlig helg!


Gårdagens mellis bestående av Kvarg, banan, jordgubbar och mandlar.



Kommentarer

  • Annalena säger:

    Va duktig du är. Skulle själv behöva den disciplinen... men allt känns bara så fel nu....och största felet är väl jag. Vill så mycket, men saknar förmågan och orken.....och vissa saker rår man inte på hur gärna man än vill.

    Usch va negativt det blev.

    Skulle bara säga att jag älskar dig så oerhört mycket att orden inte räcker till......

    2012-02-25 | 10:38:33
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: