eko

love it or leave it!

A dato

Kategori: Min vardag

Morgonen började med en promenad på en timme. Det var riktigt frisk och härligt ute och trots att klockan bara var 7.30 så värmde solen gott i ansiktet. En stund efter att jag kommit hem så började det att tokblåsa ute så jag var glad att jag hade avverkat promenaden tidigt. Är lite svårt att få till mina morgonpromenader nu då Nemo är sjuk eftersom jag annars brukar promenera med honom till förskolan. Brukar bli en promenad på ca 70 minuter tur och retur.

Nemo ja, han är fortfarande sjuk. Rätt så ordentligt med. Han har feber, hostar och snorar. Han är riktigt ynklig den lille kraken. Blir till att hålla honom hemma hela veckan. Något svårt att plugga då han är hemma men det får gå.

Idag har vi ätit varm sallad till middag. Det var mycket gott, tycker så mycket om Halloumiost. Tyvärr så är det en produkt som jag ofta glömmer bort att den finns. För den som är intresserad så innehåller salladen zucchini, aubergine, färska champinjoner, rödlök, paprika, soya, olivolja honung salt och peppar som blandas och körs i ugnen i ca 20 min. Under tiden steker man Halloumiost och hackar upp tomat. Vänd ner tomat, sesamfrö och färsk ruccola i den varma salladen och lägg på den stekta Halloumiosten. Vill man ha lite extra tillskott av protein så kan man även servera stekt kyckling till. Gott och nyttigt, helt i min smak.


Sen har jag även upptäckt ett te som har blvit min nya favorit. Ett te som smakar kokos. Lycka!!! Jag älskar kokos i alla former! Kokos kan man aldrig få för mycket av om du frågar mig. Till och med min hudlotion är av doften kokos. Love it!

Hur som helst, det här teet som jag har upptäckt är nog ingen nyhet och då jag dricker det så får jag som flashback till då jag var barn. Känner så igen smaken. Kan jag kanske ha druckit något liknande te som barn? Mamma, är det något du känner igen?


Ikväll är det säsongspremiär och dubbelavsnitt av Greys Anatomy. Som jag har väntat och längtat!!

Kommentarer

  • Paps säger:

    Jag är oxå en kokosfantast...i alla former. Det där teet ska jag testa....fast jag dricker ju inte te.

    2012-03-08 | 07:57:31
  • Annalena säger:

    Vi hade ett karibiskt te som vi fått av Åsa och Owen som du drack när du var liten.

    Kram

    2012-03-16 | 22:33:36
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: