eko

love it or leave it!

B-uppsats check

Kategori: Min vardag

Här råder bloggtorka som vanligt. Förklaring? Tidsbrist, som vanligt. Idag skickade iallafall jag och min skrivpartner in det preliminära slutmanuset på b-uppsatsen. Nu får det bära eller brista. Visserligen ska den in för opponering nu men jag tvivlar på att opponeringen kommer att ge så mycket att det blir några större justeringar. Inväntar även ett resultat från statistiktentan. Är ju i det närmaste sä´ker på att jag körde på den så jag hoppas inte på alltför mycket. Fick iallafall tillbaka en annan taneta förra veckan som jag fick ett B på 5 poäng från full pott så det är jag mer än nöjd med. Resultatet på b-uppsatsen får jag inte förens till midsommar så den kommer jag att få oroa mig över ett långt tag till.

I övrigt råder lite kaos i mitt liv. Mycket jobb, mycket skola, mycket av de mesta. För att ge ett exempel så kan jag visa hur den här veckan sett ut. Måndag: lämnade Nemo på dagis planen var att sitta och plugga hela dagen, blev inringd på jobb, efter jobbet gick jag hem och pluggade resten av dagen. Tisdag: lektion, stressa till jobb, stressa hem, skriva b-uppsats med en beredskap till jobbet hängandes över mig. Torsdag: stressa iväg på jobb för att jobba några timmar på morgonen, vart avlöst lagom tills jag skulle träffa min skrivpartner på bibblan, under tiden jag jobbade så hade Daniel fått dra iväg på jobb å eftersom han egentligen skulle lämna Nemo på förskolan klockan 9 så hade han blivit tvungen att ta med Nemo i lastbilen till följd av att vagnen blev kvar hemma (den fick inte plats i lastbilen, hur konstigt det än må låta). Så jag fick stressa hem å slänga in vagnen i bilen. Stod på två hjul i kurvorna på vägen till förskolan, smög in på dagis för att inte Nemo skulle se mig för det hade kanske blivit katastrof, kom in på bibblan med andan i halsen å presterade väl tyvärr inte alltför bra. Hem för lunch som intogs med jackan på ståendes i köket. Tillbaka till bibblan för att tokskriva det sista. Hinner inte klart tills Nemo ska hämtas till följd av att farfar fick rycka in. And it goes on and on and on....

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Jag har inte en till blogg, men jag har en del som är lösenordsskyddad. Dels för att mina arbetskamrater och chef inte ska ha tillgång till allt (har fått mycket skit) och dels för att mormor och hennes väninnor inte behöver läsa allt. Där kan jag spy ut all frustration och själv bestämma vem som får läsa det.

    Kram

    2012-05-25 | 20:08:04
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se/

Kommentera inlägget här: