eko

love it or leave it!

Ännu en måndag

Kategori: Min vardag

Har nyss varit och lämnat lillfisen på förskolan. Ska sätta mig ner och fortsätta skriva nåt fantastiskt skolarbete som tar kål på mig. Går verkligen apjävladåligt! Skulle behöva ett lov, ett jullov hade varit nåt! Men det funkar ju inte riktigt så på högskolan.
 
Tog hem en lapp idag från förskolan där man skulle fylla i om ens barn behöver barnomsorg eller inte i mellandagarna och dagarna efter nyår. JA! Jag har ju lixom skolarbete som pågår hela jul, mellandagarna och nyår. Förra året kommer jag ihåg att jag hade flera papers som skulle skrivas över den här tidsperioden. I år vet jag inte riktigt hur det kommer se ut. Däremot så vet jag att jag jobbar den 27/12. Men jag vill ju ogärna att Nemo ska vara det enda barnet som går på förskolan när alla andra barn är ledig. De flesta har förmodligen tagit ledigt sa att de kan vara hemma och mysa med sin stor fina, perfekta familj. Oj, nu blev det lite bittert här... Ja, jag är nog lite avundsjuk. Jag vill också! Så länge jag kan minnas så har jag alltid sett till att hålla mig sysselsatt både jul och mellandagar. Kommer särskilt ihåg ett ställe då jag jobbade som kock, hela december månad var en enda lång mardröm. Det var så sjukt mycket att göra att jag kan såhär i efterhand inte förstå hur jag stod ut. Dessutom fanns det inga fasta tider. Man började klockan 6.00 och jobbade tills man var klar. Vad är det för system lixom?! Kommer ihåg dagen före nyårsafton. Jag och hon jag jobbade med började klockan 6.00 och jobbade till 1.00 (!!) på natten. Det var så galet! Att jobba som kock är ett tungt arbete, man står och går och stressar omvartannat. Fy! Kommer förmodligen aldrig jobba som det igen, trots mina skills i köket. Hehe!
 
Sanna! Jag beundrar att du orkar!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Tack Emma! Jag förstår helt ärligt inte hur jag står ut...

    2012-11-12 | 10:15:56

Kommentera inlägget här: