eko

love it or leave it!

Otydlighet

Kategori:

Slår ner arslet på biblioteket för ännu en dag av tentaplugg. Måtte jag klara den! Har pluggat rätt mycket faktiskt men man vet ju aldrig. Det kan ju dyka upp frågor på saker jag inte är fullt lika bra på. Pratade med syrran igår å precis som hon sa då, man kan lägga ner timtal på saker som överhuvudtaget inte tas upp på tentan. Det kan man ju aldrig veta. Aja, jag kan ju inte få mer än en omtenta.

Sen känner jag mig lite lätt dum idag. Har nyss varit och lämnat Nemo på förskolan. Då jag gick in där så var dörren till lekrummet stängt vilket den brukar vara då barnen leker inne, men jag hörde inga röster därifrån. Såhär i efterhand så undrar jag varför jag inte bara öppnade dörren å kollade om nån var där. Jag kollade ut genom fönstret och såg då en massa personal och barn ute på gården. Jag drog då slutsatsen att det var ute dom skulle vara. Jag tog med mig Nemo ut och möttes då av en personal som sa "Idag är det ett annat gäng som ska få gå på utflykt" (Nemo hade gått på biblioteket dagen innan). Jaha, sa jag och började fråga efter Nemos regnjacka som har försvunnit från dagis för några veckor sedan. Jag kramade Nemo, sa hej då och åkte sedan. Då jag satt i bilen så började jag fundera, varför berättade hon att ett gäng skulle gå på utflykt om det inte rörde Nemo? Och varför var egentligen dörren till lekrummet stängd? Kan det ha varit så att personalen, på ett otydligt sätt, försökt tala om för mig att jag skulle ta in Nemo igen för att han inte skulle vara ute? Denna fundering har florerat i mitt huvud ett tag och jag känner mig skitdum som inte fattade. Om det nu var det personalen menade? Otydlig personal eller trög morsa...?

Sånna där småsaker kan verkligen ge mig ångest. "Ååå, varför gjorde jag så? Varför sa jag inte si?" Ibland är jag så jävla duktig på att slå på mig själv för skitgrejor. Är jag lika duktig på att skriva psykologitenta på torsdag så ska det nog inte vara nåt problem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: