eko

love it or leave it!

Gammal...

Kategori:

Ligger i sängen på jobbet, ska snart släcka å sova men tänkte skriva några rader här först. Idag gjorde jag en hemsk upptäckt, för mig med åldersnoja är det hemskt iaf. För er som är allergisk mot ytlighet å gnäll över triviala problem kan sluta läsa nu...

Jag har under en period upptäckt att jag tycks ha fått något sämre syn. Då jag ska läsa en text på en förpackning så brukar jag lixom hålla förpackningen en bit ifrån mig för att kunna läsa. Har känts väldigt olustigt för mig och jag har snabbt kollat mig runt för att försäkra mig om att ingen sett att jag gör så. Idag så pratade jag med en kollega på jobbet om min upptäckt å det visade sig att hon har gjort precis samma upptäckt å nu har skaffat sig läsglasögon. Jag skrattade såklart bort mitt problem och menade att så "illa" var det nog inte för mig. Hon tog därefter fram sina glasögon å lät mig prova dom å läsa med. Å ja, såklart så såg jag hur bra som helst med dom på å behövde inte hålla texten en bit ifrån för att kunna läsa den... Fuck! Måste nog boka en synundersökning snart. Men vill samtidigt inte ha det på papper att jag fått sämre syn. För det innebär ju (min tolkning) att jag har blivit gammal. Å ja, innan ni stormar mig med en massa elaka kommentarer om att man inte behöver vara gammal för att ha glasögon, jag vet, jag vet! Ta det bara lugnt. Det här är enbart utifrån mina egna personliga känslor å inget mot nån annan. Men min 30-års kris väser i huvudet på mig att det beror på att jag håller på bli gammal. Vill inte!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: