eko

love it or leave it!

Lista på några saker ni inte visste om mig.

Kategori: Min vardag

Idag har jag varit rätt så flitig. Har varit ute en stund på förmiddagen och klippt ner lite i rabatterna och försökt skapa någon slags ordning. Tyvärr är det alldels för mycket gräs som har letat sig  in där, något som jag tyvärr inte orkar göra nåt åt nu. Tog även upp de sista potatisarna. Sedan har jag suttit å pluggat nästintill hela dagen, ja med några avbrott såklart men känner ändå att jag har gjort bra ifrån mig för att vara söndag. Nu kände jag dock att jag behövde en paus så jag tänkte passa på att uppdatera lite här.
 
Tänkte faktiskt bjuda på lite fakta om mig. Skriva ner några saker som nog många inte känner till. Enjoy!
 
* Jag sover med huvudet under huvudkudden. Vet inte riktigt varför men jag tror att det har att göra med att jag gillar då det kyler lite mot ansiktet från båda håll. Wierd I know!
 
* Jag kämpar nästan alltid med min vikt. Eller det är iallafall något som upptar min tankeverksamhet nästintill jämt. I den här kroppen så bor det en tjej med väldigt stor begär på socker å allt som är onyttigt.
 
* Det jag är mest nöjd med utseendemässigt med mig själv är mina tänder. Dom är naturligt vita och raka utan någon yttre påverkan mer än tandborstning.
 
* Om jag ser en film jag tycker är bra så kan jag se den om och om igen utan att bli less. Exempel på sånna filmer är Fucking Åmål (när jag var yngre) å Twilightfilmerna. Detsamma gäller musik, kan lyssna på samma låt over and over.
 
* Jag har en extrem åldersnoja. Har haft det nästan så länge jag kan minnas. Att fylla 30 för mig var jobbigt, även om själva firandet å presenten var toppen!
 
* Jag har tidigare snusat i 8 år. Slutade 2006 med hjälp av nikotinfria snusar.
 
* Jag har tre tatueringar (svanken, överarmen och nacken ner mot ryggen)  och tre piercingar (läppen, tungan och naveln). Den i läppen tog jag då jag var 16 år. Jag vet inte egentligen om jag tycker om den så mycket längre men jag kan som inte förmå mig att ta ur den och låta den växa igen.
 
* Då jag tog studenten från hotell och restaurangprogrammet så var jag näst bästa eleven betygsmässigt från just det programmet. Han som var bäst hade ett MVG mer än mig.
 
* Jag har ett väldigt välutvecklat luktsinne. Jag kan ofta känna lukter långt innan andra. När det luktar fis så brukar jag dock försöka att inte säga nåt av respekt för den stackare som kanske har råkat släppa sig. Inte schysst kanske att jag häver ur mig "Vem faaaaan har släppt sig?!"
 
* Jag tycker att bruna ögon är det vackraste som finns.
 
* Jag flyttade hemifrån då jag var 17 år. Köpte mig då en bostadsrätt på Storgatan. Den lägenheten sålde jag i samband med att vi köpte huset jag bor i nu 2008. 
 
* En kvinna som inspirerar mig är Mia Skäringer. Tänk å vara så jävla ball, modig och helt underbar som hon är. Överhuvudtaget så inspireras jag mycket av folk som kan bjuda lite på sig själv. Sånna som kan släppa på sina spärrar å inte vara så himla vanliga å tråkiga hela tiden.
 
* Jag har inte druckit alkohol sedan augusti 2008. Föll sig såklart naturligt då jag blev gravid med Nemo och har därefter valt att avstå alkohol helt. 
  
Hoppas att ni uppskattade att jag bjudit på mig själv med den här informationen. Kommer kanske att fylla på den här listan vid ett annat tillfälle. Vissa saker kanske är lite privat men herregud, man ska inte ta sig själv på så himla stort allvar. Det är ju mycket roligare om man kan släppa loss lite grann. Såååå nu tycker jag faktiskt att nån fler än mig kan göra en sån här trevlig lista på sin blogg. *blink blink*. För visst var det lite kul?  

Kommentarer

  • Annalena säger:

    Du har alltid sovit med huvudet under kudden. Låg du intill vägen, så masade du undan madressen också, för att du behövde ett lufthål ;-)
    Mycket av det andra visste jag också....men det kanske är fusk när man är mamma....
    Puss ungen min

    2012-09-17 | 08:45:58
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se
  • Annalena säger:

    Förresten "Pretty woman" såg du ju så många gånger att du kunde texten utantill och blev upprörd när det var annan textning när den gick på TV. ;-)

    2012-09-17 | 08:48:06
    Bloggadress: http://ghosty.blogg.se
  • Anonym säger:

    sv: men hej! hahah vad jag log då jag läste din kommentar :P ja nej du jag är långt ifrån perfekt, det kan jag lova dig! :P men vad kul att höra att du tycker jag har bra värderingar osv, blev jätteglad av att läsa det, tack så mycket! :)

    2012-09-17 | 19:00:23
    Bloggadress: http://lavitadilovisa.blogg.se

Kommentera inlägget här: