eko

love it or leave it!

I want it all and I want it now

Kategori: Min vardag

 
Appen för blogg.se laggar som vanligt därav kass uppdatering. Blir så himla less! Men jag tänker inte byta bloggplats ändå. Tycker det känns lite drygt att byta. En del byter bloggplats flera gånger om året, jag har aldrig bytt. Jag sitter och surar och gnäller istället tills det börjar funka igen.
 
Helgen spenderades delvis på jobbet. På lördag åkte hela familjen till Sundsvall och gick på Sundsvalls Custom & Hot Rod Show. Massa fina bilar, skulle kunna tänka mig att äga en hel del av dem. Nemo var i extas! Han har ju liksom ärvt sina föräldrars bilintresse. Det visades tydligt när han fastande framför en film som visade en uppstart av en V8-motor utanför bilen. Vi fick slita med oss en gråtande unge därifrån, han hade då tittat på filmen i säkert 15 minuter.
 
Efter motormässan blev det en sväng på Birsta. Köpte nya skor till Nemo som han kan ha i sommar Även en tröja och ett linne fick följa med mig hem. Det är nåt fel på mig, jag kan inte gå förbi Gina tricot utan att köpa med mig nåt därifrån. Gick in en snabbis på plantagen där jag har kunnat ta med mig hela affären hem men nöjde mig med två påsar blomjord och en påse orkidejord (bark). Bra där Emma! Väl hemma var det bara att slänga in påsarna och dra till jobbet. Söndagen var jag ute nästintill hela dagen. Jag planterade om varenda blomma i hela huset, och tro mig, jag har mååååånga blommor. En del riktigt stora. Så himla skönt att det är gjort nu. Förra året blev det ingen omplantering alls. Trist bara att ställa ut dem i mina skitiga fönster. Huvva!
 
Idag har det varit plugg. Träffade några ur studiegruppen på biblioteket. Jag blev osams med nån tant där som inte var införstådd i gällande regler, och eftersom jag är lite bitchig av mig kunde jag såklart inte hålla tyst när hon kom och var otrevlig mot oss. Hon vart tvärsur på mig och jag kunde inte bry mig mindre. Att stå upp för sig själv är bara såååå himla skönt. När jag vet att jag har rätt kan jag käfta hur länge som helst. Bra eller dåligt, det vet jag inte, men sån är jag. Lite roligt när det händer nåt med. Hehe!
 
Nu ska jag snart knyta mig, har vansinnigt ont i skallen ikväll. Men några bilder kan jag allt bjuda er på.
  
Drömbilen dåra, Chevrolet Impala 63.
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du gjorde 100% RÄTT som stod upp för dig själv!! :-)
    Vem FAAN ska annars göra det?! ;-) Snygga bilder på både bilar och dig! :-)

    2014-05-23 | 23:22:22

Kommentera inlägget här: