eko

love it or leave it!

Jag skulle behöva

Kategori:

Nu blir det lite gnäll igen från mitt håll. Jag är så vansinnigt trött att det är inte klokt. Det känns verkligen att jag har jobbat i helgen. Idag sitter jag med skolarbete. Seminarium på onsdag. Måste skriva klart det idag annars hinner jag inte. Ska förmodligen jobba natt igen imorgon eftersom jag är värdelös på att säga nej. De ringde även från skolan jag jobbade på förra månaden. Jag hade på ljudlöst på telefonen så jag missade det. Misstänker att de tänkte fråga om jag kan jobba. Förhoppningsvis har de fått tag på nån annan som kan jobba istället (om det nu var det samtalet handlade om), så slipper jag tacka nej. Jag har verkligen inte tid! Jag går under just nu. Klev upp ur sängen imorse och insåg att jag knappt kunde gå. Förutom ledvärken i båda handlederna hade det även tagit fäste i knävecken. Det är svårt att gå när man inte kan räta ut benen ordentligt.

Skulle behöva sätta mig ner och grina känner jag. Jag har gråtit två gånger i helgen men det var inte "mina" tårar. Jag grät av medkänsla för någon annans situation. Jag skulle behöva släppa ut mina egna känslor och frustration. Jag skulle behöva få vara liten, svag och bli ompysslad. Jag skulle behöva släppa på alla måsten och bara vara. Tyvärr funkar det ju inte riktigt så. Jag är ju vuxen och har människor runt mig som är beroende av att jag tar ansvar över mina känslor och handlingar. Men man kan ju få drömma... Nu åter till studierna. Snap out of it!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: