eko

love it or leave it!

Gaaaah!

Kategori: Min vardag

Fy vad arg och irriterad jag blir när man blir kopplad till höger och vänster när man ringer till en myndighet eller dylikt. Ibland känns det som att dom bara kopplar en vidare för att bli av med problemet, det vill säga den som ringer. Om dom inte vet vart man ska kopplas ge ge då fan i att skicka runt den som ringer! Förra veckan började jag ringa runt efter en praktikplats inför praktiken jag ska ha kommande termin med skolan. Blev vid ett tillfälle kopplad till Östersund och jag, naiv som jag är, började presentera mig och varför jag ringde i tron om att jag blivit kopplad rätt. Det hade jag naturligtvis inte och personen i luren fattade väl knappt vad jag var ute efter. "Snäll" som hon var fick jag ett annat nummer till en chef som kunde svara på min förfrågan. Ringde numret jag fått och fick veta att han var på semester och skulle vara åter på måndag, alltså idag. Gjorde inget mer den dagen eftersom personen jag skulle prata med inte var närvarande. Ringde till honom så stort idag. Förklarade hela situationen, vad jag varit med om förra veckan, om hur jag blivit kopplad överallt och till sist fått hans nummer. Förklarade även i vilket ärende jag ringde och han sa ja för mig är det inga problem, kom och praktisera du men egentligen är det inte mig du ska prata med för jag sitter nere i Sala. Fick ytterligare ett nummer av honom jag kunde ringa, dock inget namn på en fysisk person eller ett direktnummer utav blev placerad i en kö med en väntetid på 20 min. Jag ger upp!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: