eko

love it or leave it!

Avslut

Kategori: Min vardag

Glömde berätta att jag var ut med jobbet för några veckor sedan. Det var avtackning för två medarbetare som hade slutat. Först var vi på relaxen på badhuset, första gången jag var där faktiskt. Supermysigt och fint var det. Sedan åkte vi upp till vårdkasen och åt på Toppstugan. Jag kände redan då jag började köra upp för backen att det var som en isbana, svinhalt. Dubbfria vinterdäck och en stor och tung Merca var en kass kombination för det väglaget. Vågade inte släppa på gasen för då skulle jag inte ta mig därifrån. När jag var nästan uppe på toppen så stod det en bil tvärs över körbanan samt flera stycken på sidorna om. Det var några som var ute och sladdade med sina epa-traktororer. Jag blev tvungen att stanna mitt i backen sen stod jag där jag stod. Tack för den! Efter många om och men tog jag mig i alla fall därifrån. Var helt grinfärdig innan det var klart, vägen ner var ännu värre!! Hur som helst blev jag bjuden på maten av chefen och kollegorna för att de tycker att jag ställt upp så mycket och gjort ett bra jobb. Det var ju roligt, blev så glad.
 
I torsdags var jag ut och åt med handledaren jag hade på praktiken. Hon bjöd mig på lunch på Hamnkrogen. Var roligt att kunna ha ett litet avslut på praktiken då hon ju var sjuk min sista dag. Kommer verkligen att sakna henne. Fast vi sa att vi skulle ha kontakt ändå. När jag skriver C-uppsatsen kommer jag ha kontakt med både henne och resten av personalkontoret då jag ska skriva om ett ämne som det pratas en hel del om där. Berättar mer om det sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: