eko

love it or leave it!

Ny bilstol till den lille.

Kategori:

Idag åkte Danne och Nemo iväg och köpte en bältesstol till Nemo. Han åker ännu bakåtvänd i bilen men nu börjar det bli väldigt trångt för honom där i baksätet. Vi har redan en bältesstol som han sitter i då han åker lastbil och så men nu ska han börja åka i det på heltid. Och eftersom Danne har en bil och jag en, fick vi ju lov att införskaffa en till stol. Jag vet att rekommendationerna är att barnet ska sitta bakåtvänd tills de är fyra men vi fuskar på 3 månader. Sen jag råkade nämna för Nemo att han skulle få en annan stol har det varit ett evigt tjat och gnäll på den lille mannen. Han vill absolut inte sitta i den gamla stolen nu för "det gör ont i benen". Så nu går vi in i en ny era. Liten håller på bli så stor. Min fina lilla älskling. Vad jag älskar den ungen! När han kom hem skulle han berätta för mig om den nya stolen och säger "Asså den var så snygg alltså!". Sötnöt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: