eko

love it or leave it!

Ibland så tror jag att jag är galen

Kategori: Min vardag

Har jobbat idag, meningen var att jag skulle jobba 9-14. Så vart det inte. När klockan var 14 var det inte riktigt läge att gå hem så jag blev kvar till strax efter 16.00. Väl hemma hittar jag Danne, som har varit ledig hela dagen, skruvandes i garaget. Ingen mat lagad, ingen mat påbörjad, ingen mat handlad. Jag blir rätt så jävla arg ska erkännas. Här hemma är det alltid jag som lagar maten. Varför? Jo, dels för att jag är bättre på det och att jag även oftast är hemma före Danne om dagarna. Man kan ju då tycka att när jag jobbat hela dagen å han varit hemma å ledig borde ju han åtminstone göra nån slags insats till middag. Men nej, inte det. Det sista jag sa till honom imorse var att han skulle handla å lämna tillbaka några filmer. Tror ni han hade gjort nåt det? Nej! Tror ni jag blev glad? Nej! Är det jag som är knäpp eller är det vridet å orättvist?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: