eko

love it or leave it!

Dog bara lite idag

Kategori: Träning

Nyss kommit hem från en springtur med grannen. Jag kände mig först inte alls motiverad att dra ut men kunde heller inte stå ut med tanken på att hon skulle ut å springa utan mig. Nu har jag inte gjort annat än å gnälla över hur hon släpat ut mig å fått mig å göra saker som jag egentligen inte alls orkar. Nu är det dags att faktiskt ge henne lite cred för hennes insats med mig. Hon är verkligen grymt peppande! Gick hyfsat bra att springa idag, vi höll ett tempo som jag klarade av. Hade hon fått bestämma hade vi med all säkerhet sprungit fortare men hon anpassade sig efter mig och det var verkligen jätteskönt! Jag kände mig inte riktigt lika döende då vi var på väg hem och föreslog att vi skulle öka tempot sista biten hem. Hann knappt avsluta meningen innan hon ökade farten. Jag ångrade mig efter en stund då jag märkte att jag nog inte hade så mycket ork kvar som jag inbillade mig, fast då var det för sent. "Sakta inte ner nu!". Var bara att bita ihop. Fattar inte vart den tjejen får sin energi ifrån?! Väl hemma blev det åter dags för plankan och min mage ylade av träningsvärken sedan förra gången. Jag pinade mig trots allt igenom det med. Kanske dags att jag börjar uppskatta hjälpen jag får. Hon är faktiskt grym även om hon har lite sadistiska drag. Hehe!

Kommentarer

  • Emma säger:

    Sjukt bra jobbat tjejen :) du ÄR grym!!!

    2013-06-12 | 21:17:47

Kommentera inlägget här: