eko

love it or leave it!

Sommaravslutning på lilla förskolan

Kategori: Min vardag

Dagen började med jobb. Blev ett kort arbetspass idag eftersom jag skulle på Nemos avslutning idag. Den kan jag ju bara inte missa! Dom var så duktiga och jag kände hur jag blev alldeles tårögd när alla små förväntansfulla å pirriga barnen stegade ut. De sjöng några låtar och fick sedan varsin present. Efteråt var det fika, det fanns hur mycket fika som helst. Nu kommer ju Nemo gå på förskolan i några veckor till innan han får ledigt fast han blir ledig rätt länge nu i alla fall eftersom det är midsommar och sådär. En försmak på sommarledigheten helt enkelt.

Efter middagen och allt stök runt det sjönk jag ner i soffan bredvid Nemo. Satt där å kollade på Bolibompa med honom och funderade vad vi ska hitta på imorgon då jag och Nemo är lediga tillsammans. Insåg att jag inte gärna ville spendera min lediga dag med dammsugaren och moppen i näven så jag satte faktiskt igång och städa. Det blev kanske inte så jättenoga städat men tillräckligt för att jag ska slippa det imorgon. Hoppas på finväder imorgon bara. Det vore inte helt fel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: