eko

love it or leave it!

Stockholm tur och retur

Kategori: Min vardag

Har varit lite bloggtorka här ett tag. Jag har helt enkelt prioriterat andra saker. Behöver ju i och för sig inte ta så lång tid att skriva ett inlägg men jag vill ju helst skriva nåt som har lite innehåll med.
 
I lördags var vi som sagt iväg till Stockholm och köpte den sötaste Cornish rextjejen jag sett på länge. Vi åkte redan klockan 7 på lördagsmorgonen då vi även skulle hinna köpa med oss en bil hem. Bilen togs hem på en biltrailer då kamremmen behövde bytas för att stort antal mil sen. Dannes kryssade runt med trailern bakom sig som ingenting, genom centrum mitt i lunchtid. Jag satt och svettades bredvid och tackade Gud för att det krävdes e-körkort för att frakta hela ekipaget så att jag inte kunde köra. Sedan bar det iväg till dem som hade katterna. Tre små söta kattungar kom skuttandes och jag har kunnat tagit med mig alla tre. Två brunmaskade och en svart. Bilfärden hem sedan var inte alls så trevlig som jag hade föreställt mig. Katten jamade som besatt, vi blev stoppad av polisen och mitt telefonbatteri var slut, men allt gick bra till sist trots allt. Kom hem ca 23.30 och var då rätt mör. Doris blev inte särskilt glad och tacksam över hennes nya kompis och går mest runt och fräser tyvärr. Hoppas det ger med sig. Det var en snabb uppdatering. Skriver mer då tillfälle ges.
 
Här är då Iris. Jag och Danne har inte varit överrens om namnet men jag tror att jag segrade till sist. Hehe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: