eko

love it or leave it!

Arbetslös eller värdelös?

Kategori: Min vardag

Sommarvikariatet är slut. Är inne på min fjärde dag som arbetslös och vet ni, det suger!! Jag hade nån fantasi om att universitetsstudier skulle öppna upp möjligheter om att få ett fast jobb. Hur kunde jag vara så korkad...? Det enda som hände i och med min examen är att arbetslösheten blivit ännu svårare att stå ut med. I tre år var jag student, jag hade något att göra om dagarna. Även om den tiden var jobbig på sitt sätt så hade jag ändå ett värde. I det tillstånd jag befinner mig i nu känner jag mig bara värdelös. Jag har sökt massvis med olika jobb sedan jag tog examen vilket har resulterat i massvis med mail och brev som säger "tjänsten är tillsatt av annan sökande". Mitt självförtroende är helt nere i botten när det kommer till arbete. Det har lite olika orsaker vilka jag inte tänker skriva om här. Usch vad dåligt jag mår över att inte ha ett jobb. Har inte jag förtjänar ett jobb? 5 års studier, 3 på universitet och 2 år kvalificerad yrkesutbildning, borde inte det generera ett jobb? Är jag för dålig för det? 

Ska ta av mig offerkoftan nu. Snap out of it! Självömkan har jag svårt för, ska fan inte hamna där själv. 

Kommentarer

  • Sis säger:

    Nääee gulla! Du är INTE dålig! Tänk bara på vilken enorm prestation det är att ta sig igenom denna utbildning så klanderfritt som du gjort! Det kommer ett jobb, jag lovar! Rätt dörr har inte öppnats än bara! Puss! ❤️❤️❤️

    2014-08-21 | 09:50:50
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se
  • Anonym säger:

    Du är ju Bäst!!! Det kommer gå toppen imorgon <3

    2014-08-24 | 23:20:34

Kommentera inlägget här: