eko

love it or leave it!

Comfort zone

Kategori: Min vardag

Sommaren är slut. Nu kommer hösten med nya utmaningar. Augusti har varit psykiskt påfrestande på flera olika plan. Jag vill nog påstå och jag inte har gråtit så mycket nån annan månad i år som i augusti. 

Imorgon fortsätter jag mitt nya jobb. Det är med blandade känslor jag kastar mig ut mot en verklighet jag har noll koll på. Jag har klivit ur min comfort zone och står som ett litet barn framför något nytt och spännande fast samtidigt skrämmande. Vad har jag gett mig in på? Kommer jag att klara det här? Egentligen fanns det ingenting tryggt med mitt förra jobb. Jag var vikarie, en sån man ringer in när någon annan inte kan jobba, är sjuk eller vill ha semester. En sån som får passen ingen annan kan ta. Från dag till dag visste jag egentligen aldrig hur mycket jag skulle få jobba. Kommer jag kunna betala mina räkningar den här månaden också? Naturligtvis har jag alltid kunnat hålla mig över ytan men det var ändå en anspänning att vid varje månadsskifte fundera över hur mycket jag tordes spendera utöver räkningarna. Detta har gjort mig mästare på sparande och jag ser alltid till att ha en ordentlig buffert att använda vid tuffare tider. När jag tänker på det har jag egentligen kanske inte befunnit mig i en comfort zone. Jobbet i sig är stundom tungt å krävande men det finns en sak som kändes tryggt, jag visste hur jag skulle göra. När man har varit på samma ställe så länge, lär man sig att tackla situationer även om ingen dag är den andra lik. Jag har alltid lyckats använda mina kunskaper och erfarenheter och omvandlat dessa till handling i de mest tuffa situationer. Jag visste vad jag höll på med och kände mig trygg i min arbetsroll. Nu är allt nytt och främmande och jag har full sjå att lära mig rutiner och namn på alla mina kollegor. Utöver detta ska jag ha koll på vad jag ska göra och vad som förväntas av mig. Beteendevetaren som borde ha koll... Jag känner mig osäker och famlande och trots att jag fått massor av beröm kan jag inte låta bli att tänka "Gjorde jag rätt nu?"

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Kära Emma! <3
    Du är SÅÅ MYCKET BÄTTRE än du tror!! :-)
    Du kan mycket mer än du tror!
    "BELIEVE YOU CAN and you're
    HALFWAY there"! <3
    Torka tårarna, upp med hakan och sträck på dig & TRO PÅ DIG SJÄLV! <3
    ALL KÄRLEK & STORT LYCKA TILL imorgon och i fortsättningen!!
    Kram kram kram! <3<3<3



    2014-09-01 | 03:48:09
  • Anonym säger:

    "LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE"! STARKT VÅGAT, EMMA!!! :D

    2014-09-01 | 04:05:58
  • Hanna säger:

    "LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE"! STARKT VÅGAT, EMMA!!! :D
    Du är MYCKET MODIGARE än mig!! ;-)
    Blir inspirerad...ska nog också prova lite oftare att kliva ur min comfort zone...börja leva helt enkelt! :-)
    Va stolt över att du faktiskt vågar och beröm dig själv!
    Får man höra en sak nog många gånger så tror man på det till slut! :-) Önskar dig allt gott i det du just har påbörjat!! <3 Don't worry, be Happy! :-) Kram <3

    2014-09-01 | 04:14:28
  • Anonym säger:

    "LIFE BEGINS AT THE END OF YOUR COMFORT ZONE"! STARKT VÅGAT, EMMA!!! :D
    Du är MYCKET MODIGARE än mig!! ;-)
    Blir inspirerad...ska nog också prova lite oftare att kliva ur min comfort zone...börja leva helt enkelt! :-)
    Va stolt över att du faktiskt vågar och beröm dig själv!
    Får man höra en sak nog många gånger så tror man på det till slut! :-) Önskar dig allt gott i det du just har påbörjat!! <3 Don't worry, be Happy! :-) Kram <3

    2014-09-01 | 04:15:18
  • Hanna säger:

    Jag säger som Alexander Bard skulle ha sagt:"OCH SNYGG ÄR DU JU OCKSÅ!" ;-)

    2014-09-01 | 04:34:45
  • emma säger:

    fin blogg

    2014-09-01 | 07:43:54
    Bloggadress: http://emogrixo.se
  • Hanna säger:

    Oops! ;-) Det blev visst lite upprepningar...;-)
    Ja...då kanske budskapet går in iallafall! :-)

    2014-09-01 | 21:31:29

Kommentera inlägget här: