eko

love it or leave it!

Det går mot sitt slut

Kategori: Plugg

Nytt å nya möjligheter! Ser att det är mycket populärt med en årsresume så här på det nya året. Av mig kommer ni tyvärr inte få det. Dels för att jag har så himla dåligt minne av vad som har hänt år 2013 men även för att jag tror att det inte hände nåt superspeciellt. Det har varit ett år med mot- och medgångar som så många år tidigare. Det första jag kommer att tänka på rent spontan som en positiv sak är nog faktiskt att jag fått en ny medicin för reumatismen som faktiskt fungerar. För mig är det otroligt stort! Den värsta som hände  var såklart att älskade Selma fick somna in för alltid. Hon har efterlämnat ett tomrum som aldrig går att fylla. 

Året som kommer har jag längtat efter  sedan 2011, jag tar äntligen examen som beteendevetare! Som jag har kämpat. Kommer ihåg första terminen, hur jag var helt förtvivlad och faktiskt till och med ville hoppa av för jag tänkte att det här klarar jag aldrig! Fattade verkligen ingenting! Nu är jag inne på
sista året och fattar fortfarande ingenting, mer än att jag lyckats tagit mig ändå hit. Nu har vi ju visserligen inte sett än att jag klarar det sista men det borde inte vara några problem. Har jag klarat mig så här långt kan jag ju inte gärna stupa på mållinjen. Sen blir det till att leta jobb. Får ofta frågan vad jag har för planer när jag gått klart och det vet jag faktiskt inte. Jag vet väl ungefär vad jag har för tankar å drömmar men en förutsättning är ju att det finns jobb med. 
Imorgon lämnar jag in den sista uppgiften på kursen jag läser nu. På måndag börjar sista terminen. Jag ser fram emot den med skräckblandad förtjusning. Examensarbete aka C-uppsats... Mera statistik,  som jag med nöd å näppe klarade i B-uppsatsen. Hur ska det gå?! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: