eko

love it or leave it!

Händelserik dag

Kategori: Min vardag

Dålig uppdatering. Har semester vilket tycks innebära att även bloggandet har semester. 

Igår åkte jag å Nemo till Sollefteå och hälsade på syster med familj. Nemo å Zeke lekte som aldrig förr. Vi åkte å badade, grillade, surrade, promenerade och hade det supertrevligt! När det var dags att runda av och åka hemöver brast Nemo ut i gråt. Han var helt förstörd över att måsta åka hem. Han grät och grät och jag hade inte hjärta att tvinga in honom i bilen å åka hem. Vi stannade därför över natten. Gissa om kusinerna blev glada då? Har haft det så otroligt mysigt. Ville egentligen aldrig åka hem igen. 

Idag då vi skulle åka till Härnösand fick jag fel på bilen. Inget större fel utan det var hasplåten under motorn som lossnade och skrapade i backen. För att göra en lång historia kort så fick jag hjälp till sist tack vare att Anja drog i några trådar. 

Väl hemma var det raka vägen till frisören, premiär för Nemo. Han var jätteduktig och blev supersnygg! 

Då jag kom hem hade jag fått brev från universitetet, examensbeviset! Trevligt värre! Loggade in på datorn å såg att jag blivit antagen till en sociologikurs i höst. Trevligt det med! 

Senare på kvällen lärde sig Nemo att cykla utan stödhjul. Vilken lycka! Jag är löjligt stolt! 

Det var lite smått å gott av vad som har hänt igår och idag. Får se när det blir  uppdatering härnäst. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här: