eko

love it or leave it!

Nu är jag väl ändå ute å cyklar

Kategori: Min vardag

Har bara jobbar två dagar hittills och är redan helt slut. Haha! Hur ska detta gå?! Imorse skjutsade jag Nemo till förskolan så han var där 6.40, första barnet som kom. Han hade sett fram emot att komma först och tyckte att det skulle bli mycket spännande. Det första han säger dock på dagis är "vad ensamt det är". Aja, så kan det vara. Efter att jag vinkat hejdå till Nemo var det bara att brassa hem, parkera bilen och slänga mig på cykeln, tror seriöst att jag nästan halverade min normala tid det tar att cykla till jobbet. När jag sedan slutade 16.30 var det samma visa igen, fast tvärtom. Slängde mig på cykeln, in med cykeln hemma i garaget å fort sätta sig i bilen och hämta Nemo. Han var tack och lov inte sista barnet att hämtas i alla fall. 

Nu när jag tänker efter och sitter å summerar dagen så kan jag inte fatta varför jag envisas med att cykla till jobbet. Skulle ju spara massa tid på att ta bilen direkt till jobbet istället. Men, är man en knäppskalle, så är man. 

Nemo går sin sista dag imorgon innan sommarlovet. Skönt för lilla hjärtat. Nu ska jag sova. Aptrött! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: