eko

love it or leave it!

Det är över nu

Kategori: Min vardag

Så var kalaset över för denna gång. Tror att Nemo var nöjd. Jag har halvt slitit ihjäl mig för att hinna med allting. Dagen innan kalaset var jag uppe till 02.30 och renoverade, städade och förberedd inför den stora dagen. Upp klockan 7 dagen efter fortsätta och städa och fixa det sista innan kalaset. Förmiddagen gick inte smärtfritt. Råkade välta ut hela skurhinken med vatten över golvet i hallen, medan jag står och torkar upp det kommer Nemo i full fart. Jag hinner bara skrika "akta du halkar" så halkar han, såklart. Massa gråt och tröstande. Gick som tur var bra. Precis då jag städat klart, tagit undan dammsugarn så kommer Nemo och går med sin lilla citronplanta. Naturligtvis tappar han krukan och all jord åker ut på golvet. Suck, bara att slita fram dammsugaren igen. När det är ca 30 minuter kvar tills de första gästerna ska komma upptäcker vi att den vanligtvis vita katten numera är svart, av sot! Hon har alltså hoppat upp i den öppna spisen och rullat runt i askan där uppe. Jahapp, bara till att duscha henne då. Kalaset blev trots allt mycket lyckat och jag är så tacksam att så många tog sig tid att fira min lilla femåring. Han fick massor med fina presenter och har lekt, provat och använt allihopa. Helt perfekt! 
Tyvärr glömde jag nästan helt bort att fota så det finns inte mycket att visa. Kan ju bjuda på nån bild av resultatet på renoveringen och så. 








Kommentarer

  • Hanna säger:

    DU/NI HAR VERKLIGEN ETT JÄTTEFINT HEM!! :-)
    DET HAR DU/NI VERKLIGEN GJORT BRA!! :-)
    BORTA BRA MEN (H)EMMA BÄST! ;-)

    2014-05-08 | 17:23:57
  • Hanna säger:

    HEJ DÄR (H)EMMA! ;-)
    Tycker att du/ni har ett jättefint hem!!
    Det har du/ni verkligen gjort bra!!
    BORTA BRA MEN (H)EMMA BÄST! ;-)

    2014-05-08 | 22:13:21
  • Hanna säger:

    Ooops, det blev visst 2 kommentarer..! ;-)
    Och nu blir det 3! ;-)

    2014-05-08 | 23:22:48

Kommentera inlägget här: