eko

love it or leave it!

Sjukt barn....igen

Kategori: Min vardag

Känsliga läsare varnas!!

Dagen började allt annat än bra. Nemo vaknade och klev upp för att gå på toa. Jag ligger forfarande kvar i sängen när jag hör ett hulkande följt av ett splash. Nemo har kräkts på golvet i hallen, det kommer hur mycket som helst och innan jag har hunnit fram till honom är det kräks överallt framför honom. Jag lyckas till sist få in honom på toa och in i duschen. Sen var det bara att sätta igång å städa. Godmorgon Emma liksom... Han var rätt hängig och tagen efter denna händelse men var vi gott mod ändå. Efter ytterligare nån timme upprepas samma händelse igen. Helt utan förvarning kräks han rakt ut och denna gång sitter han på sin trehjuling som har åker runt på inomhus. Fick tvätta av den med vattenslangen, Nemo fick bada. Han har varit väldigt loj hela dagen och mest legat med undantag för några kortare svängar då han lekt och varit ute. Han ville inte ha någon middag eller nånting att äta men har druckit okej i alla fall. Strax innan han skulle lägga sig satt han i mitt knä i soffan och drack lite mjölk. Finalen var kommen, helt utan förvarning kräks Nemo över mig, i soffan, på golvet, överallt! Åååååh! Fy vad hemskt! Tycker så synd om honom. Måtte det vara över imorgon!

Sen måste jag ju erkänna att jag blir väldigt orolig för min egen del. På tisdag och onsdag nästa vecka är det opponering, det allra sista jag ska göra på skolan. Missar jag den får jag inte ta examen för då räknas det som att jag inte gjort klart min utbildning. Jag får då göra det i augusti istället, i augusti liksom!!! Blir jag sjuk kommer jag gå dit ändå. Jag får väl sitta utanför rummet då och skrika in mina kommentarer men jag ska fanimej bli klar nu. Enklast vore ju förstås om jag inte blev sjuk men det känns ju pirrigt. Jag är redan förkyld och jag kan ju hoppas på att min kropp tycker att det räcker med en sjukdom i taget. 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    STACKARS NEMO/ER!! :-(
    Hoppas det går fort över! OCH ATT DU SLIPPER ÅKA DIT!!! HÅLLER TUMMARNA HÅRT!!! <3 PEPPAR, PEPPAR...!!! ;-) P.S Vill inte låta som en besserwisser...!! ;-) Men e försiktig med mjölk!!! Det brukar ta lång tid innan mina kidz kan dricka mjölk efter en magsjuka! Bara ett litet tips! <3

    2014-05-29 | 23:01:23

Kommentera inlägget här: