eko

love it or leave it!

1 oktober

Kategori: Min vardag

Idag är den dagen jag egentligen skulle börja jobba 75%. Det gick sådär, blev tillfrågad om jag kunde jobba över idag. Och eftersom jag har en så otroligt stor arbetsmoral, jag vill ställa upp så långt det är möjligt samt har skitdåligt samvete för att jag begärt att få gå ner i tid, sa jag naturligtvis ja. Mitt samvete dövades för stunden. För övrigt har jag en smula ångest idag. Jag vet inte riktigt varför. Jag tycker mig känna ångesttankar allt oftare på sista tiden, typ sista året eller så. Vet inte vad det beror på men nånting gör att jag spöar mig själv mentalt mellan varven. Nog om detta. 

Idag är det första oktober. Den här månaden kan det faktiskt komma snö! Jag glider naturligtvis fortfarande fram på mina snygga sommardäck och vill så fortsätta med ett tag till. Så halka och snö, kom inte än tack!

Imorgon ska min älskade unge klippa sig hos frisör för andra gången i sitt liv. Jag har stora förhoppningar att denna gång ska bli lika lyckad som förra. Nemo har nämligen tidigare haft en viss skräck mot att bli klippt och hela klippsituationen har varit en total katastrof för alla inblandade, trots att det utförts av oss amatörer i hemmets lugna vrå. 

En sista sak jag vill berätta är att det var författarbesök på jobbet idag. En kvinna vid namn Lena Ollmark besökte skolan jag jobbar på och berättade lite om hennes böcker med mera. Hon har främst inriktat sig på att skriva spökhistorier. Väldigt underhållande att lyssna på. 

Det var lite smått å gott om vad som sker i mitt liv. Nu stänger jag dom blå och önskar er en god natt! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: