eko

love it or leave it!

Mattelärare för ett kort ögonblick

Kategori: Min vardag

Då jag gick i grundskolan fanns det ett ämne som jag avskydde mer än alla ämnen tillsammans, matematik. Jag verkligen hatade allt som hade med matte att göra. Jag var inte bra på det, och jag gillade det inte. Jag jobbar idag som elevassistent på en skola. Jobbet liknar mer en klassresurs, men att jobba mot en enskild elev är mitt grunduppdrag. Idag var en annorlunda dag, jag fick ansvara för en matte-lektion den klass jag är i. Jag förväntades alltså stå längst fram inför alla elever och dra instruktioner vad de skulle göra. Jag förväntades även upprätthålla någon sorts ordning i klassen samt hjälpa till när någon kört fast. Jag typ dog innan lektionen och var så nervös att jag höll på svimma, nja, kanske inte riktigt så illa men det var rejält pirrigt vill jag lova. Å vet ni? Det gick hur bra som helst! Jag överraskade faktiskt mig själv då jag på ett självsäkert sätt ställde mig längst fram och babblade på som om jag inte gjort nåt annat. Jag blev så himla stolt över mig själv att jag faktiskt fixade detta utan problem. Fan vad bra jag är!! 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Å, va glad jag blir nu när jag löser detta inlägg! 😄
    Grattis! 💕 Fortsätt känn dig stolt över dig själv! Du kan mycket mer än du tror! Härligt Emma! 🌹
    P.S Imorgon ska din underbara syrra ta en sväng hem till mig! Yippie! 😍

    2014-10-02 | 23:49:13
  • Paps säger:

    Vad kul. Det är väl självklart att du skulle fixa det. :))

    2014-10-03 | 06:11:55
  • Ulrika säger:

    jag är INTE förvånad att du klarade det galant!! Bra jobbat!!

    2014-10-10 | 12:21:35

Kommentera inlägget här: