eko

love it or leave it!

Ångest

Kategori: Min vardag

Ångest är nog ordet som får sammanfatta mina känslor ikväll. I morgon börjar jag jobba igen, har varit ledig sedan den 19 december och nu är tiden inne att säga farväl till julledigheten. Jag ska absolut inte klaga, har haft ett bra jullov, ätit alldeles för mycket och sovit oförskämt länge på mornarna. Även Nemo hade snurrat på sin dygnsrytm och jag hade förväntat mig att det skulle vara totalt omöjlig för honom att somna i tid i kväll. Han somnade dock strax efter 21.00, klart godkänt med tanke på vad jag hade förväntat mig. 

I morgon har vi planeringsdag hela lång dagen. Vi ska befinna oss inne i stan vilket känns helt underbart för mig som är van att i vanliga fall måsta pendla nästan 2 mil rakt ut i bushen. Jag saknar verkligen att jobba inne stan, jag som nästan alltid gå och cyklar till jobbet är nu tvungen att ta bilen varenda dag. Förlorar mycket vardagsmotion av det. 

När jag ännu är inne på motion, tror ni att jag har gett något nyårslöfte? Gå ner i vikt, äta nyttigare, börja träna? Nä, det har jag inte. Jag borde kanske men ogillar hela grejen på nyårslöften. Ska man börja äta nyttigt så borde man börja med det en fredag eller kanske till och med en lördag, det är att visa karaktär tycker jag. 

Med dessa rader avslutar jag nu detta inlägg. Jag kommer inte ha lika lätt att somna som min son det kan jag lova. 

Hoppas alla ni där ute har det bra och är nöjd med livet. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: