eko

love it or leave it!

Att bli förkyld eller inte

Kategori: Min vardag

Ännu en måndag har passerat. Trodde jag skulle vara svintrött idag med denna helg i ryggen men det har faktiskt gått bra. Dessvärre tror jag att jag håller på bli förkyld. Har nysit och varit småtäppt i näsan till och från hela dagen. Tänkte till och med ett tag att jag kanske fått pollenallergi såhär på äldre dar. Efter middagen gick jag ut på en promenad och kände då efter en stund hur halsen började göra ont. Detta har sedan eskalerat mer å mer och det känns verkligen som att det är på väg att bryta ut. Men jag kan ha tur, det kan vända under nattens sömn. 

Skulle egentligen ha tagit en spruta idag (egentligen redan förra veckan) men jag hade slut på sprutor hemma. Brassade ner till Apoteket men även där var det slut. Snopet för mig. Kanske är lite bra ändå eftersom sprutorna tycks sänka mitt immunförsvar och det kanske inte är det bästa om man håller på bli sjuk. Nu har jag bara helvilda Spekulationer och har egentligen ingen aning om vad jag pratar om.

Tyvärr kan jag inte avslöja min lilla hemlis för er ännu. Det får bli längre fram. 

Nu ska jag försöka sova bort den begynnande förkylningen. 

Puss! 
Iris, torktumlarkatten! 

Kommentarer

  • Mia säger:

    Om du tar och kryar på dig så får jag väl hitta på nåt annat under tiden.

    Tvättar du katten på ullprogrammet innan tumlingen ;)

    2015-05-19 | 21:48:37

Kommentera inlägget här: