eko

love it or leave it!

Baby Whisperer

Kategori: Min vardag

Hela mitt liv kretsar runt Nemos sömn. Får ingen ordning på nånting känns det som och det gör mig väldigt olycklig. Att det ska vara så svårt att få det att funka. Är så många saker som inte alls är som jag vill att de ska vara. Tex vill jag få ännu mera fasta rutiner kring både mat och sömn, få Nemo att kunna somna själv, sluta stå och buffa, få han att sova hela nätter. Jag listan kan göras hur lång som helst. Vet inte vart jag ska börja...

Håller iallafall på att testa någon metod som går ut på att man ska väcka barnet innan det vaknar efter 30 min som mitt barn gör. Wake to sleep tror jag att det hette. Har inte riktigt kläm på hur det funkar eller hur man ska göra men jag har provat det 3 gånger nu och det har hittills funkat. Tydligen så ska det ha att göra med att dom går upp en väldigt lätt sömn innan dom till slut går der i den djupa sömnen. Detta tar alltså ca 30 minuter och vissa barn vaknar då de är i den väldigt lätta sömnen som mitt barn alltså gör. Väcker man dom då för att sedan snabbt söva om så går de ner i djupsömnen på en gång. Nåt sånt, det verkar kunna funka iallafall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: