eko

love it or leave it!

Egentid på 30 minuter

Kategori: Min vardag

Vaccineringen igår gick bra. Såklart blev han ledsen men det gick över rätt så snabbt. På kvällen blev han lite grinig och även idag har han vårit lite smågnällig. Det märks att han inte är sig själv, annars brukar han ju aldrig gnälla... eller hur var det nu? Hur som helst så tycker jag att biverkningarna blev lindriga. Var beredd på att få en helt sömnlös natt igår men han sov ungefär lika illa som vanligt.

Nemo har precis somnat för natten, nu har jag hela kvällen med egen tid! Nä, just ja, han tar ju bara en powernap på 30 minuter för att sedan vakna och terrorisera sin mamma till klockan 23.00 eller så. Han är för söt mitt lilla gryn. Igår slog han igen ögonen vid 23.30. Jag hade han i våran säng för jag orkar ärligt talat inte stå inne i hans rum och hålla på. Mycket lättare att ligga berdvid honom. Innan han somnade så hann Nemo med att slita av mig stora tussar med hår, kolla om min näsa satt fast, sparka mig i magen, kolla om mitt öga satt fast, dra till mig med sina små knytnävar, kolla igen om näsan satt fast etc etc. Var rätt så mör innan han somnade, både psykiskt och fysikt.

Idag ringde dom från jobbet och undrade om jag kunde jobba några timmar ikväll. Tyvärr så gick inte det för att Danne jobbar. Och Nemo tycks vara inne i en fas då han är extremt mammig och pappig. Var hem till Dannes päron igår och han tokgrinade om dom höll i han. Inte heller fick jag sätta han i soffan bredvid mig. I knäet skulle det vara annars så grinade han. Känns inte så jätte kul att leja barnvakt då det skulle vara väldigt påfrestande både för barnvakten och Nemo. Fick snällt tacka nej till jobb vilket gör mig väldigt ledsen. Hade hemskt gärna jobbat men det är inte mycket att göra. Ska jobba på söndag iallafall.

Nu ska jag slänga i mig en kopp kaffe innan underbarnet vaknar igen. Min rast är snart slut... 

Kommentarer

  • Mallanmamma säger:

    "Innan han somnade så hann Nemo med att slita av mig stora tussar med hår, kolla om min näsa satt fast, sparka mig i magen, kolla om mitt öga satt fast, dra till mig med sina små knytnävar, kolla igen om näsan satt fast etc etc. Var rätt så mör innan han somnade, både psykiskt och fysikt."



    Känner igen mig så ... Har en nybörjad lugg som börjar växa fram utav allt dragande i håret och näsan har stora skorpor typ jämt. Nu är ögonen väldigt intressanta och klösa på...



    Btw, kommer du fira jul i Sollefteå i år också?

    2009-12-12 | 15:28:02
    Bloggadress: http://www.surfland.se/mallanmamma

Kommentera inlägget här: