eko

love it or leave it!

Previously on Emmas liv

Kategori: Min vardag

Måste uppdatera lite här. Har ju inte skrivit på ett tag nu. Nemo är fortfarande förkyld. Han är så täppt i näsan och har hosta. Han sover inte längre på nätterna vilket såklart resulterar i att jag inte sover heller. Han kan oftast bara sova om han får ligga i min famn då jag sitter i soffan. Gissa hur lätt det är att sova då. Fick ställa in hans vaccinering imorgon, tar det nästa vecka istället och hoppas på att han är frisk då. Ska vaccinera mig själv imorgon istället. I övrigt håller jag på att städa här hemma. Allt har blivit släpande då jag har börjat jobba. Tar väldigt lång tid då jag har en sjuk unge under armen. Dessutom är jag så trött att jag vet varken ut eller in.Tänk att få sova mer än två timmar på en natt, i streck! De vore nåt det... Imorgon är det mammafika. Jag ska inte gå, vill inte smitta de andra barnen. Känns inte som att jag har tid heller. Fick jobba några timmar i söndags med väldigt kort varsel. Dom ringde och frågade om jag kunde jobba några timmar. "Ja visst när då? Nu!" Vart lite stressigt där. Ringde till Nemos morfar och frågade om dom kunde vara barnvakt. Det kunde dom tack och lov. Det gick jätte bra för dom att passa honom fastän han var sjuk och lite grinig. Han somnade i vagnen och sov i över 1½ timme! Så länge har han aldrig sovit i vagnen för mig. Fast det är ju lite mer ljud här inne i stan så han blir väl mera störd här. Danne är på möte på taxi och jag har tagit en paus i städningen. Snart vaknar väl Nemo igen. Han har sovit sen 19.15. Men känner jag honom rätt så kommer han att vakna om inte alltför länge och tycka att det är dax att kliva upp igen. Suck! Vilken dröm det vore att han somnade för natten den här tiden och sov hela natten. Vi har för övrigt tagit ut hans spjälsäng ur vårat sovrum så nu sover han i sitt eget rum. Fast då han inte sover på nätterna så får han komma till våran säng. Inte orkar jag stå där inne timme ut och timme in och försöka få han att somna om igen. Å nu så vaknade chefen...

Kommentarer

  • Sandra säger:

    ja ibland undrar man varför man skaffade barn!? vad tänkte man med?? Synd att ni inte kommer på fikat idag, hoppas att Nemo kryar på sig!!

    2009-12-02 | 08:29:16
    Bloggadress: http://kaldolman.blogg.se/

Kommentera inlägget här: