eko

love it or leave it!

Uppdatering

Kategori: Min vardag

Dax för ännu ett nytt och spännande inlägg från mig. Jag förstår att ni har längtat.

Idag har jag varit barnvakt åt min systerson Zeke. Han är bara för underbar! Det ändå jobbiga med att vara barnvakt åt honom är när han ska åka hem, det blir så himla tomt och tyst här. Är så synd att han/dom inte bor i Härnösand.
 
Igår så målade vi klart allting i det blivande barnrummet. Det kommer att bli så fint! Väggarna är numera gula. Vi var lite våghalsade och skippade färgprovet den här rundan. Vi köpte 6 liter färg och intalade oss själva att om vi inte skulle vara nöjda kan vi måla igen om nåt år eller så. Och kära läsare, det blev perfekt! Jag är verkligen jätte nöjd! Nu ska vi bara måla garderobsdörrarna och lägga nytt golv. Det får bli en snygg och slitstark plastmatta. Känns onödigt att lägga in klickgolv som är så omtåligt för väta inne i ett barnrum. Längtar så tills det är klart! Har även satt in ett alldeles nytt element där. För er som kommer ihåg historien om trippen till Birsta vet ju precis vilka element jag pratar om. Passade även på att byta elementet inne i vårat sovrummet, vi har ju ett helt gäng element som bara väntar på att få bli uppsatta.

Har även varit på min första föräldragrupp i veckan. Det gick jätte bra och var mycket bättre än jag först hade trott. Var lite nervös innan men det släppte ganska snabbt. Hade blivit tipsad innan om att jag skulle vara uppmärksam på vad alla hette för barnmorskan kunde slumpmässigt välja ut någon och be den repetera allas namn. Hade nog klarat det testet rätt så bra eftersom jag var förberedd men hon valde aldrig mig.

Nä, nu blir det Simpsons. Tjing!

Försök att bortse från den hemska röda mattan som fortfarande ligger där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: