eko

love it or leave it!

Söndagkväll

Kategori: Min vardag

Helgen har varit mycket bra. Danne har varit ledig både fredag och lördag, Ja alltså så ledig han kan bli. Han har ju självklart spenderat ett antal timmar i garaget med att tvätta och skruva och så med taxin men han har iaf varit hemma på kvällen och nätterna. Underbart! Jag är inte bortskämd med hans sällskap på helgkvällarna ska ni veta. Nu så jobbar han förstås men jag får väl vara nöjd ändå.

Imorse då jag åt frukost så blev jag plötsligt extremt törstig. Jag slet fram en juice som jag hittade i kylskåpet, hällde upp ett glas och svepte innehållet på stående fot. Kände då att juicen inte riktigt mådde så bra som den borde. En skum eftersmak framträdde i min mun och jag läste bäst före datumet på förpackningen, 8 mars!!!! Bläk! Fick panik och var livrädd för att jag skulle bli akut juiceförgiftad. Drack en kopp med a-fil i hopp om att det skulle på nåt vis neutralisera skiten jag just fått i mig. Det verkar som att det kan ha funkat, har inte känt av nåt iallafall. Tur det!

Å vet ni kära läsare! Nu behöver jag inte längre åka ända ner till Birsta och gå på Rusta för att träna. Copp här i stan har nämligen ställt upp en träningsmaskin i affären bara för min skull. Det kan ju vara av en annan anledning också men jag föredrar att tro att det är till min ära.

Träningsmaskinen på Coop

Nu ska jag gå och ta reda på brödet som jag bakade tidigare ikväll. Gjorde fil limpa som blev mycket god. Fast jag måste nog erkänna att både syrrans och mammas fil limpa blir godare än den jag gjorde men den får duga. =)

Tack för mig!

Kommentarer

  • Sis säger:

    Hahaha! Har de fixat den blott för dig? Storartat, tycker jag. Passa på att träna nu då innan magen tar i styret. :-D Förresten tror jag inte på att min fillimpa är bättre än din. Kram!

    2009-03-16 | 17:54:35
    Bloggadress: http://messersmith.blogg.se/
  • Bloggägare säger:

    Ja, visst är det fantastiskt gjort av Coop att fixa det för bara min skull. =) Det lönar sig att ha medmerakort. Dom kanske inte fattar att jag är gravid utan tror att den enorma kulan jag har beror på att jag rör mig för lite, dom tycker helt enkelt synd om mig. Så hädanefter så talar jag tyst om att jag är gravid så dom inte drar in förmånen för mig. Hoppas det inte kommer ut på nåt sätt...

    2009-03-16 | 20:36:19
    Bloggadress: http://eko.blogg.se/

Kommentera inlägget här: