eko

love it or leave it!

Dopplanering

Kategori: Min vardag

Nu har vi varit och träffat prästen och planerat inför lördag. Jag hade varit så duktig att jag hade redan spanat in två psalmer som jag ville ha. Prästen satt med psalmboken i handen och frågade om jag visste av någon tredje psalm. Jag sneglade i boken och ser att han har psalmen "Blott en dag" uppslagen. Den där blott en dag, är det någon man brukar sjunga säger jag stolt över att jag minsann har koll på psalmerna. Nja, den har man mest på begravningar, svarar prästen. Pinsamt! Att jag alltid ska göra bort mig!

Tror att jag har bakat klart nu iallafall. På denna veckas schema står det STÄDNING! Danne är ledig rätt så mycket så han har lovat att hjälpa mig. Tur det! Fast vi är lite olika då vi städar. Han är inte riktigt lika noggran som mig tycker jag. Aja, han får göra som han vill bara han gör på mitt sätt. Hehe!

Ledvärken tilltar, tror att det kan vara stressen. Ska försöka föra lite dagbok över smärtan så jag kan berätta om det hos reumatologen då jag ska dit. Blir nog här jag skriver ner det så ni som inte är intresserad kan ju bara hoppa över det stycket. Fredagmorgon ont i vänster hand, främst långfingret. Ont hela dagen samt natten och dagen efter. Börjar släppa på lördageftermiddag då det vandrar över till höger axel istället. Ont där på kvällen och natten. Ganska bra under söndagen. På kvällen får jag ont i höger hand, främst pek- och långfinger. Ont under natten och en bit in på förmiddagen på måndag. Småvärk resten av dagen på måndag. Även värk i vänster armbåge under natten mot måndag, det släpper ganska snabbt på måndagmorgon.

Nu är det tråkiga gjort. Nu ska jag sätta mig och skriva en shoppinglista. Det tar nästan längre tid än att handla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: